Site icon מענה – היחידה לבריאות הנפש

בית חולים פסיכיאטרי

אנשים רבים סובלים ממחלות ומהפרעות נפש שונות, שמשבשות להם את שגרת חייהם התקינה. הפרעות הנפש, כמו גם מחלות הנפש עלולות לפגום בחיי המשפחה, בתחום העבודה, ביחסים האישיים, בתחום הלימודים ובעוד מגוון רחב של תחומי החיים.

מחלות נפש והפרעות רבות גורמות לחולים הלוקים בהן לחשוב ולהתנהג באופן שעלול להגיע לידי פגיעה בעצמם או בסביבתם. בכדי שניתן יהיה לטפל באנשים אלה בדרך הטובה והמועילה ביותר, ולהשיבם אל מסלול החיים הרגיל, יש צורך באשפוזים בבתי חולים פסיכיאטריים למשך תקופות מסוימות, כל אדם ומחלתו הוא.

בתי חולים פסיכיאטרים בישראל

על פי חוקי פסיכיאטריה משפטית, בישראל יכולים להיות מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים חולים שאושפזו בכפייה, חולים שאושפזו בעקבות המלצת פסיכיאטר או חולים שאשפזו את עצמם מרצון. ילדים מתחת לגיל 15 שאושפזו בכפייה, רשאים לפנות דרך ההורים או האפוטרופוס שלהם, כדי לערער על האשפוז הכפוי.

לרוב, אשפוז בכפייה מתבצע למטרת בדיקה האם האדם אכן חולה בנפשו והאם הוא מהווה סכנה לעצמו או לסביבתו (באופן פיזי או נפשי), למשל: במקרים של סאדיזם, אנשים שאינם מסוגלים לטפל בצרכיהם היומיומיים, יש להם מחשבות אובדניות או שהם ניסו להתאבד.

אשפוזים בבית חולים פסיכיאטרי יכולים להיות במסגרת של אשפוז מלא, הכולל לינה או אשפוז יומי במסגרת קבועה של מספר שעות ביום (מהבוקר ועד לשעות הצהריים או הערב) שבהן החולים מקבלים טיפולים ולאחריהן הם חוזרים לבתיהם. חולים במחלות נפש יכולים לשהות תקופות ארוכות ואף למשך כל חייהם במחלקה סגורה ובמקרים כאלו על הצוות והנהלת המוסד לקחת בחשבון את השפעת השהות הארוכה במחלקה ולדינמיות בין המטופלים השונים, על מנת למנוע מקרים של אלימות, כניסה בלתי רצויה להריון וצורך בביצוע הפלות וקשר עם בני המשפחה.

בישראל ישנם מספר בתי חולים פסיכיאטריים, הקרויים גם בשם מרכזי בריאות הנפש. להלן חלקם:

בית חולים פסיכיאטרי – מחלקות

טיפול בבית חולים פסיכיאטרי

סוגי הטיפולים הם שונים ותלויים בסוגי מחלות הנפש ובהפרעות מהן סובלים החולים. להלן חלק מהטיפולים:

Exit mobile version