מענה – היחידה לבריאות הנפש

בעיות חברתיות אצל ילדים

בעיות חברתיות אצל ילדיםבעיות חברתיות אצל ילדים הן נושא כאוב ביותר לא רק עבור הילד אלא גם עבור הוריו. הילדים נמצאים חלק ניכר מזמנם בחוגים, בבתי חבריהם לגן או לכיתה, בבית הספר, בגן או במסגרות חברתיות כאלו ואחרות.

ההנחה הבסיסית היא שהילדים אמורים לדעת כיצד להסתדר בסיטואציות חברתיות וכיצד למצוא את מקומם באופן טבעי במארג החברתי בקבוצת השווים.

עם זאת, במקרים רבים מספור הילד לא מצליח למצוא את מקומו בקבוצת השווים, מתקשה לרקום קשרים חברתיים ואף סובל מדחייה חברתית. ילדים הסובלים מבעיות חברתיות נושאים משקל כבד על כתפיהם ועלולים לסבול ממגוון רחב של בעיות לא רק בשנות הילדות אלא גם מבעיות שעלולות ללוות אותם בהמשך חייהם הבוגרים.

מה הם הגורמים לבעיות חברתיות אצל ילדים?

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים היכולים להוביל להתפתחות של בעיות חברתיות אצל ילדים. להלן כמה מהם על קצה המזלג:

מה הן דרכי הביטוי של בעיות חברתיות אצל ילדים?

הבעיות החברתיות יכולות לבוא לידי ביטוי בנידוי חברתי, בהימנעות מלהזמין את הילד לאירועים חברתיים, בהימנעות מלשבת לידו, בהימנעות מלהגיע אליו הביתה ועוד. כמו כן ילד הסובל מבעיות חברתיות עלול להפוך למושא ללעג ולצחוק ואף לקורבן למעשי אלימות.

ילדים שסובלים מבעיות חברתיות סובלים משכיחות גבוהה יותר של דיכאון ונטייה להסתגרות וכן בקרב ילדים שלא מקובלים חברתית ישנו סיכוי מוגבר להתפתחות של תוקפנות ואלימות.

בחלק ניכר מהמקרים הדחייה החברתית גורמת לילד להפוך לאגרסיבי יותר וכן הדחייה החברתית עלולה להוביל לפגיעה בהישגים האקדמיים. בטווח הרחוק הדחייה החברתית עלולה להוביל לפגיעה בערך העצמי ולקשיים ביצירת קשרים בין אישיים לרבות קשרים רומנטיים.

כיצד מטפלים בבעיות חברתיות אצל ילדים?

Exit mobile version