מענה – היחידה לבריאות הנפש

בעלי התפקידים המעורבים באבחונים בתחום בריאות הנפש

בעלי התפקידים המעורבים באבחונים בתחום בריאות הנפשכאשר אדם סובל מקושי נפשי כלשהו, או כאשר הורים, בני זוג, בני משפחה וקרובים אחרים סבורים שאדם היקר להם סובל מקושי נפשי, באפשרותם לפנות למספר בעלי תפקידים המבצעים אבחונים והערכות בתחום בריאות הנפש.

להלן ניתן למצוא רשימה של מומחים ובעלי תפקידים בתחומים שונים של בריאות הנפש ובעלי מקצוע בתחומים הקשורים להם, אשר משתתפים בתהליך האבחון.

פסיכולוגים קליניים מוסמכים לבצע הערכות ואבחונים של התפקוד האינטלקטואלי והרגשי והאבחון הוא חלק משמעותי מעבודתם. פסיכולוג קליני מוסמך לבצע אבחונים של הפרעות נפשיות שונות, אבחוני אינטליגנציה (IQ), אבחונים לאיתור ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז (ADHD), אבחונים לאיתור הפרעות על הקשת האוטיסטית ועוד.

בנוסף על תפקידו כמאבחן, הפסיכולוג הקליני עוסק גם בטיפול בבעיות רגשיות והתנהגותיות, הן במסגרת של טיפול פרטני והן בקבוצות.

איתור פסיכולוג מומלץ

אז עכשיו שהבנתם פחות או יותר את מגוון התפקידים הטיפוליים – איך תדעו מה אתם צריכים? וגם אחרי שהפנו אתכם לבעל המקצוע שצריך, איך תדעו לאתר את הפסיכולוג שיתאים לכם (או ליקירכם) יותר?

אז כיום יש אפשרות להתאמה אישית לפי צרכי מטופלים. אחת מהשיטות המקובלות היא פנייה למרכזי שירות התאמת פסיכולוג. כך למשל עושים במרכז הארצי להתאמת טיפולים "בקשר לטיפול" – מתאימים לכם את המטפל הטוב ביותר עבורכם.

איך זה עובד? פשוט מאוד. מתקשרים חינם ואשת מקצוע מנוסה מאוד תאזין לכם מעבר לקו ותשמע בדיוק מה הצורך שלכם ותפנה אתכם למטפלים שלדעתה (מתוקף ניסיונה הרב) הכי מתאימים לכם. שירות ההתאמה חשוב ויעיל מכיוון שאם אין התאמה בין מטפל למטופל, אז גם הטיפול יהיה פחות אפקטיבי וגם הכסף שלכם יילך לשווא ולכן מומלץ מאוד להשתמש בשירות זה או אחר להתאמה של טיפול.

Exit mobile version