איך מתמודדים עם התקף חרדה?

התקף חרדה הוא מנת חלקם של אנשים רבים בכל שכבות הגיל. התקפי חרדה יכולים להופיע בכל רגע נתון, גם ללא כל הכנה מוקדמת. ההרגשה הלא נעימה עשויה להוביל אתכם למצב של פחד אמיתי לפעם הבאה שזה יקרה. אך תיקחו בחשבון כי יש כל מיני דרכים שונות להתמודד בצורה יעילה עם התקפי חרדה. אומנם זה אף פעם לא יכולים להיעלם לחלוטין, אך כן תוכלו לקצור לא מעט פירות. תהיה לכם אפשרות לדחות את ההתקף הבא, ולא פחות חשוב תוכלו להתמודד איתו בצורה טובה. כך שההתקפים האלה לא באמת יטרידו אתכם כמו שהם מטרידים אנשים שונים. זה בידיים שלכם להפוך את התקף החרדה הבאה לכזה שתוכלו לצלוח אותו ללא כל בעיה.

 

פונים להתייעצות עם איש מקצוע

הפתרון הכי טוב להתמודדות עם התקפי חרדה הוא לפנות לאיש מקצוע. הרי אף אחד קשוב ככל שיהיה לא יכול להחליף את עזרתו של פסיכולוג או פסיכיאטר. ברגע שתפנו לאיש המקצוע המתאים תוכלו לקבל לא מעט כלים שיאפשרו לכם להתמודד בצורה אפקטיבית. כמובן שתוכלו למצוא כל מיני אנשי מקצוע שונים שמתמחים בסיוע עם התקף חרדה. אליהם תוכלו לפנות בשביל לראות תוצאות מעולות שלא ישאירו לכם מקום לספק. כיום המודעות ליתרונות של אנשי מקצוע שונים היא מודעה גדולה מאוד.

 

קחו כמה נשימות עמוקות

יש כאלה שרואים את האפשרות הזאת בתור קלישאה, אך היא באמת עוזרת. נשימות עמוקות מסדירות את זרימת הדם בגוף ומאפשרות להפחית את מפלס הלחץ. לכן תמצאו לעצמכם פינה שקטה שבה תוכלו לקחת כמה נשימות עמוקות. אחרי שתיקחו לעצמכם כמה נשימות עמוקות תוכלו לראות איך כל הדברים מתחילים להסתדר. אומנם התקף חרדה לא יעבור לגמרי באמצעות הנשימות, אך עדיין תוכלו לראות שיפור. יש כאלה שברגע שהם לקוחים כמה נשימות עמוקות החשיבה חוזרת להיות חשיבה צלולה לגמרי.

 

תצאו לעשות קצת ספורט

פעילות גופנית יכולה לסייע לכם מאוד להתמודדות עם התקף חרדה. הפעילות הגופנית גם היא מאפשר זרימה תקינה של הגוף אל כל החלקים בגוף. יתרה מכך הפעילות הגופנית ברוב המקרים מסיחה לכם את הדעת. כך שלא תתעסקו רק בהתקף החרדה אלא בדברים שונים לגמרי. ברגע שלא תהיו מוסחים עם התקף החרדה תהיה לכם אפשרות להשאיר אותו קצת מאחור. הבעיה עם התקפי חרדה היא שהם מאוד נוכחים ולא מאפשרים לכם לקחת מהם פסק זמן. כמובן שתוכלו למצוא את הפעילות שאותה אתם הכי אוהבים לעשות.

 

תשמרו על תזונה נכונה

לא מעט מהתקפי החרדה מגיעים בגלל בעיות שונות שקשורות לתזונה. כאשר הגוף רוצה לשדר מצוקה מסוימת זה יכול לבוא בדמות התקף חרדה כזה או אחר. לכן אם אתם יודעים שאינכם אוכלים מסודר זוהי בהחלט יכולה להיות אפשרות נכונה עבורכם. קחו לעצמכם את הזמן לבחינת התפריט שלכם בצורה הכי מעמיקה שיש. ברגע שתמצאו כל מיני ליקויים שונים תהיה לכם אפשרות לסדר אותם. הכוח שיש לכם בידיים הוא כוח משמעותי מאוד, ומוטב כי תנצלו אותו עוד תום. תאפשרו לעצמכם להשאיר את כל התקפי החרדה כעניין שקשור לעבר.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום