מרכז לבריאות הנפש באר שבע

המרכז לבריאות הנפש בבאר שבע מכיל מספר מחלקות:

      • מחלקה סגורה
      • מחלקה כרוניות
      • מחלקה לתשושי נפש
      • מחלקה פסיכוגריאטרית
      • מחלקה לתחלואה כפולה
      • מחלקת מיון וההשהיה
      • מחלקת נוער

מיקום המרכז

המרכז ממוקם בבאר שבע, כחמישה ק"מ מצומת הקאנטרי קלאב, לאחר מכללת קיי. ניתן ליצור קשר עם בית החולים בטלפון:08-6401401

המחלקות הסגורות

ישנם שלוש מחלקות סגורות שונות:

מחלקה מספר 15- מחלקת גברים סגורה מעל גיל 18.
מחלקה מספר 16 – מחלקה משפטית גברים סגורה.
מחלקה מספר 17- מחלקת נשים סגורה.
המחלקות מאכסנות מטופלים שמצבם הנפשי דורש שהם יהיו במקום סוגר.

המחלקה לתשושי נפש

החלקה כוללת צוות שכולל פסיכוגריאטר מומחה, עובדת סוציאלית, פזיותרפיסט, עובדת סוציאלית, צוות אחיות ומטפלות.המחלקה מקיימת שילוב של טיפול יחד עם לוח זמנים הכולל פעילויות שכוללות מוסיקה, ספורט, חוגים ועוד.

המחלקה הארצית לתחלואה כפולה

המחלקה קיימת משנת 1999 ומכילה עד 15 חולים. אופי המטופלים הם כאלו שמציגים בעיות התמכרות, בעיות של הימורים או גמילה מסמים קשים כגון הרואין או גמילה מאלכוהול. במקביל לטיפול התרופתי כנגד ההתמכרויות.
במקביל לקבלת טיפול תרופתי, מטופלים אשר סובלים מבעיית התמכרות ישתתפו גם בקבוצת טיפולים פסיכו-סוציאלית. המטופלים יקבלו מידע אודות המחלות הנפשיות בכלל ועל המחלות הנפשיות האישיות, על התרופות והטיפולים שהן עוברים, ועל החשיבות והיכולת לדבוק בטיפול למרות כל הקשיים.

מחלקת המיון וההשהיה

המחלקה הזו כמו שאר מחלקות המיון פתוחה 24 שעות. ניתן להגיע למיון על ידי פניה מגורם מוסמך.

יחידת טיפול היום "גבים"

היחידה היא מעין מסגרת ביניים שמקשרת בין האשפוז לבין המרפאה. היחידה היא עבור מטפולים שנמצאים תחת מעקב של המרפאה אולם המענה הזה הוא אינו מספיק עבורם והם צריכים לקבל מענה אחר אבל לא כזה שמצריך אשפוז מלא.

הצוות הרפואי ביחידה כולל פסיכיאטר, עובדת סוציאלית, אחות פסיכיאטרית. הצוות דוגל ומאמין בקיום קשר עם משפחות המטופלים כחלק מהצלחה הטיפול. ההפניה ליחידה נעשית על ידי גורם מקצועי. לאחר קליטת המטופל ביחידה תותאם לו תוכנית טיפול אישית שתכלול מספר סוגי טיפולים ופרוצדורות:

מעקב תרופתי וניטור
פסיכותרפיה
טיפול משפחתי טיפול קבוצתי (שכולל קבוצת מוסיקה, קבוצת שירה בציבור, קבוצת מיומנויות בין אישיות, ספורט, מחשבים, הדרכה, דיאטנית ועוד).

המחלקה לטיפול בשוק חשמלי

המרכז הוא בין המרכזים המובילים והחדשים ביותר בארץ ומכיל ציוד חדש ומתקדם. תוצאות הבדיקות שעובר המטופל נבדקות על ידי מספר רופאים ובניהם שלושה פסיכיאטרים בכירים.

 

הטיפול בהפרעת דיכאון באמצעות טיפול בשוק חשמלי נעשה על ידי העברת זרם חשמלי במשך שלושים שניות. קיימת אפשרות של אובדן זיכרון קצר אולם תופעת הלוואי הזו היא חולפת.

 

לאחר הטיפול עובר החולה למחלקת התאוששות ונמצא תחת מעקב עד להחלט רופא. הטיפול נמצא כעוזר בתשעים אחוז מכלל המקרים מכלל הדיכאוניים שעברו את הטיפול. המטפל עובר סדרה של שמונה עד שניים עשר טיפולים.
הטיפול מבוצע תחת הרדמה כללית, ונערך שלוש פעמים בשבוע.
סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום