זוגיות בעידן האינטרנט

זוגיות בעידן האינטרנטהאינטרנט מספק עולם עשיר, גלובלי ושופע אפשרויות, שכל כולו מתרחש דרך אותה דלת פלאים- המחשב האישי. זהו הפתח לכמויות בלתי נתפסות של מידע, של יצירות תרבותיות, של רשתות חברתיות, של רכישות מוצרים- וכמובן שגם לפיתוח קשרים בינאישיים.

לא משנה אם מדובר בידידות, פלרטוט או קשר מיני- הקשרים הללו, שלכאורה נותרים בתוך המרחב הוירטואלי, משפיעים תמיד גם על המציאות המשפחתית והזוגיות בעידן האינטרנט.

אדם ומחשבו האישי

אנחנו יושבים ליד המחשב במקום ובזמן שנוחים לנו, וגולשים בקלות לתוך רשת האפשרויות הבלתי מוגבלות. רבים מאיתנו מעבירים שעות ארוכות ברשת האינטרנט, בשיחות בפורומים ובגלישה באתרים הקשורים לתחום עניין שלנו.

גם אם לא מדובר ביצירת קשר עם אדם אחר, בן הזוג עלול לחוש פגוע מכך שהעיסוקים האינטרנטיים שלנו מגיעים "על חשבונו": על חשבון הזמן והמאמץ המוקדש לזוגיות ולמשפחה.

סודות ושקרים

בעת יצירת קשר וירטואלי- בצ'ט, ברשת חברתית או באתרים המיועדים למציאת בני זוג- קרוב לודאי שלא נשתף את בן הזוג. אנחנו נוטים להפריד בין חיי הזוגיות לבין הפעילויות באינטרנט, שנחשבות למרחב האינטימי שלנו.

פעמים רבות אנחנו לא מחשיבים את הקשר הזה לקשר ממשי, כי הוא בגדר "וירטואלי". אלא שקשר שמתחיל כידידות בלבד עלול להפוך במהרה לאספקט משמעותי, ואפילו אובססיבי בחיינו, שלבן הזוג אין בו חלק. כעבור כמה ימים, שבועות, חודשים- אנחנו מוצאים את עצמנו עמוק בתוך פקעת של סודות ושקרים.

כל זאת מבלי להזכיר קשרים מיניים דרך הרשת (למשל שיחות על מין, חשיפה במצלמת וידאו וכו') וקשרים שמתחילים באינטרנט והופכים לבגידות ממשיות מחוץ לרשת.

הקלות של יצירת קשר דרך הרשת- מבלי צורך להזדהות ומבלי צורך לצאת מהבית- יצרו מצב שבו בגידות רבות מתחילות ממש מתוך חדר השינה הזוגי, תופעה שרק מגבירה את המתח והחשדנות סביב הנושא. לא בכדי מחקרים מצביעים על קשר ישיר בין העליה החדה בשימוש באינטרנט לבין עליה באחוז הגירושין.

גלישה משותפת

אין צורך לוותר על חווית הגילשה הפרטית האינטרנט. לגיטימי שלכל אחד יהיו עיסוקים נפרדים ברשת, כפי שכל אחד מבני הזוג קורא ספרים אחרים ונפגש עם חבריו הקרובים. אבל כדי ליצור אווירה נינוחה ופתוחה סביב השימוש באינטרנט, כדאי לשתף את בן או בת הזוג בעיסוקים שלכם ברשת: לאיזה אתרים אתם גולשים? עם מי אתם משוחחים? על אילו נושאים?

כאשר מוצאים סרטון מעניין או מגלים תחום עניין חדש, כדאי לשתף את בן הזוג בתגלית.
אפשר כמובן גם לגלוש ביחד לאתרים שמעניינים את שניכם ואפילו להתכתב יחד עם אנשים אחרים.

אם אתם פתוחים להתנסויות מיניות שונות- אין כמו רשת האינטרנט כדי למצוא את מבוקשכם. גלישה משותפת באינטרנט יכולה לתבל את חיי המין שלכם,לעודד תקשורת זוגית ולהוות פתח להגשמת פנטזיות משותפות.

כנות הכרחית

התנאי לחוויה משותפת מהנה של גלישה היא קיומה של תקשורת פתוחה ואפשרות להציב גבולות. כך למשל אם אחד מבני הזוג מעוניין לצפות בפורנו, ובן הזוג השני נענה לו מתוך רצון לרצות את משאלותיו ולא מתוך עניין אמיתי, הדבר יכול רק להגביר את המתח וליצור תסכול ועלבון.

גם ל"חיות רשת" אמיתיות כדאי לפעמים לעצור ולהקדיש מזמנם לפעילות משותפת עם בני הזוג, מחוץ לרשת. אחרי שהתרגלנו לגלישה מהירה ולתחלופת ריגושים גבוהה מול עינינו, נעים לפעמים להיזכר כמה טוב זה ערב שקט של אהבה בעולם האמיתי.

ראו גם:
התמודדות עם רווקות מאוחרת

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום