שיטות טבעיות לטיפול בחרדה

שיטות טבעיות לטיפול בחרדה"מה אם לא אוכל לעמוד בתשלומי המשכנתא? או שאחלה פתאום?" לכל אדם יש דאגות מטרידות שמעסיקות אותו בלילה, ומדענים קובעים שחרדות קשורות ל-DNA ויכולות אפילו להועיל, במיוחד כשהן מניעות לפעולה.

אך חרדה עלולה להרעיל את הבריאות כשמצפים תמיד לגרוע ביותר, או שלא יכולים להפסיק לשאול "מה אם?" מאמר זה מגלה את השיטות להתמודדות עם החרדה, ללא שימוש בתרופות מרשם.

לשבור את לולאת החרדה: להשקיט את המוח

כשמבינים שחרדה היא תהליך נוירולוגי העלול להוביל להזיות, ולא רק "הרגשה לא מבוססת", ניתן לנקוט בצעדים להקלתה. עמוק במוח, קיים מבנה שנקרא האמיגדלה, אשר פועל כמרכז הפחד והחרדה. כשאדם חווה דאגה אפשרית, האמיגדלה שולחת הודעות אזהרה אל קליפת המוח, החלק הרציונאלי של המוח, אשר יכול להעריך אם דאגה זו אמיתית.

אך כשקליפת המוח הרציונאלית מוצפת עם יותר ויותר אותות אזהרה מהאמיגדלה, היא אינה מסוגלת לעבד את כל האותות, מה שמוביל ללולאות דאגה או חרדה. למרבה המזל, קיימים מספר צעדים בהם ניתן לנקוט כדי להרגיע את המוח ולדאוג פחות

תרגילי הרפיה – נשימות עמוקות מהבטן, בשיעור יוגה, במשרד או על הספה, יעילות למניעת מחשבות שאינן הגיוניות. אם אתם חווים חרדה מרעילה לעתים קרובות, קחו נשימות ארוכות ואיטיות מהסרעפת, אשר מאטות את קצב לבכם, מורידות את לחץ הדם, ומסייעות לגוף להשתמש בחמצן ביעילות רבה יותר, בעלות השפעה מרגיעה.

להשקיע רבע שעה ביום להכרה מוחשית בדאגות – יש להכין רשימה של עשרת הדאגות המובילות או לוח שנה של אירועים מלחיצים עתידיים, כך שניתן יהיה לתכנן שיטות התמודדות ישירה עם כל בעיה, לפני שהיא תתפתח לממדים עליהם לא ניתן לשלוט.

ארומתרפיה להקלת מתחים – כשצריך להירגע במהירות, מומלץ להשתמש במשאף ארומתרפיה המכיל ריחות ברגמוט, לבנדר, אקליפטוס, פטטיגרן וחוחובה, העוברים ישר לאמיגדלה, מרכז הפחד והחרדה במוח, ויוצרים תחושה מיידית של שקט והורדת לחץ הדם.

טיפול בבעיות הקשורות לבטן

כדי להרגיע את מערכת העיכול. הבטן פועלת כמו "המוח השני" כשמדובר בדאגה. בדומה למוח, לבטן יש מערכת עצבים משלה, הנקראת מערכת העצבים אנטרי. במצבי חרדה, מיליוני קולטנים המוטבעים במערכת העיכול מגיבים לפחד באמצעות האצת או האטת תפקוד העיכול, מה שעלול להוביל לבחילות, שלשולים וצרבת. קיימים שני טיפולים טבעיים וטובים לטיפול בבעיות קיבה הקשורות לחרדה:

לימון – שימש מאז ימי הביניים כצמח מרגיע. מומלץ לקחת תוסף לימון של ארבע מאות מיליגרם פעמיים ביום כדי לסייע לבטן להימנע מתגובה למחשבות מדאיגות.

תערובת צמחים וצמחי מרפא – כולל קימל, קמומיל, שוש, גדילן ומנטה. מוסיפים עשרים טיפות תמיסה זו לכוס מים ושותים כדי להרגיע את הקולטנים בבטן כאשר החרדה מתעוררת.

גישה אינטגרטיבית לחרדה

בדגש על חיבור הגוף והנפש. רפואה אינטגרטיבית מבקשת להעריך יחד את הנפש, הגוף והרוח, כדי לאתר חוסר איזון ב"אנרגיה".

תרופה טבעית משולבת נגד חרדה

מערבבים כפית מיץ לימון, כפית זנגביל וחצי כפית דבש, ושותים את התערובת שלוש פעמים ביום. זוהי תרופה הודית מסורתית המאזנת את הגוף באמצעות הגדלת האנרגיה במערכת העיכול, ובכך מפחיתה עודף אנרגיה במוח.

בנוסף, מחקרים מראים כי מיץ לימון מוריד את לחץ הדם באמצעות חיזוק נימים, ועשוי לחזק חולשות. ג'ינג'ר מרגיע את הבטן, בעוד שהדבש שולט בחוסר היציבות בדם המלווה בדאגה.

 

ראו גם:

5 עצות להתמודדות עם חרדה בימי קורונה שכדאי לנסות בבית

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום