מכון אגם לטיפול בהפרעות אכילה

מכון אגם הינו מרכז לטיפול בהפרעות אכילה, בו מציעים טיפול תזונתי ונפשי, המשולבים יחד.

הטיפולים ניתנים לבני נוער ולמתבגרים, כמו גם לאנשים בוגרים (למעלה מגיל 18). הטיפולים הניתנים במכון אגם מתקיימים באופנים הבאים:

  • טיפולים פרטניים– טיפול תזונתי, טיפול פסיכולוגי פסיכו-דינמי וטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי-התנהגותי. כמו כן, ישנו גם מעקב פסיכיאטרי.
  • טיפולים קבוצתיים– קבוצה דינמית, קבוצת פסיכודרמה, קבוצת טיפול באמצעות צילום, קבוצת CBT וקבוצת מחשבת גוף. בנוסף ישנה קבוצת מעקב למטופלים שסיימו תהליך טיפולי.

במכון אגם ישנו צוות רב מקצועי, אשר עובד בשיתוף פעולה, מה שמאפשר טיפול בהפרעות אכילה בצורה טובה ומוצלחת. אנשי הצוות דואגים להתאים את תכנית הטיפול באופן אישי ובהתאם לצרכי המטופלים. גישה זו מאפשרת הענקת עזרה בחיי היומיום, בצורה יעילה לאנשים בעלי הפרעות אכילה ברמות השונות (בולימיה, אנורקסיה וכדומה)

הפרעות אכילה – מהן?

הפרעות אכילה הן הפרעות נפשיות, כמו כל הפרעה נפשית אחרת, אשר באות לידי ביטוי באכילה בלתי סדירה הגורמת לגוף נזקים רבים. הפרעות האכילה משפיעות בצורה משמעותית על חיי האדם הסובל מהן בכל התחומים (פיזי, נפשי, בריאותי, תפקודי). כמו כן, הפרעות אכילה קיצוניות עלולות לגרום להתדרדרות במצב הפיזי והנפשי, ואף לגרום למוות.

שירותים וטיפולים במכון אגם

  • אבחון – כל אדם אשר סובל מהפרעות אכילה ומגיע למכון עובר תהליך ראשוני של אבחון הבעיה עם תזונאית קלינית ועם פסיכולוג, ובמידה ומתגלה צורך, גם עם פסיכיאטר. כל בעל מקצוע מאבחן את הפרעות האכילה מזווית ראייתו, ועם סיום האבחונים מתאימים את תכנית הטיפול במיוחד עבור כל מטופל ומטופל. (אבחון וטיפול מוקדם של הפרעות אכילה עשוי להביא לתוצאות טובות ומועילות).
  • אבחון פסיכו-דיאגנוסטי – באבחון זה מועברים מבחנים על מנת לתת פרופיל אישיותי מלא לאדם בעל הפרעות אכילה. הפרופיל כולל איתור קשיים רגשיים, כישורים קוגניטיביים, קשיים נפשיים, קשיים מוטוריים וארגון אישיות, הכול לצורך אבחון וטיפול נכונים.
  • טיפולים פרטניים – נערכים במסגרת פרטית וכוללים את שיטות הטיפול שלהלן:

1. טיפולים תזונתיים: שיקום ואיזון מצבם של המטופלים מבחינה תזונתית וגופנית, תוך הקניה של הרגלי אכילה נכונים ובריאים. המטופלים נפגשים אחת לשבוע באופן אישי עם תזונאית קלינית אשר בונה במיוחד עבורם תכנית תזונה מתאימה.

2. טיפול פסיכולוגי פסיכו- דינאמי: הדגשים הם על בעיות בדימויי הגוף ובעיוותים, קונפליקטים רגשיים ובין- אישיים והערכה עצמית נמוכה. פחות מתמקדים בהתנהגויות אכילה כעומדות בפני עצמן, אלא כחלק מבעיות רגשיות. החשיבה היא שהקשיים הרגשיים יגרמו להקלה על הסימפטומים של הפרעות האכילה.

3. CBT: הדגש הוא על תפקידו החשוב של המרכיב הקוגניטיבי-התנהגותי – הוא זה שגורם להפרעות האכילה. אופן האכילה משפיע על הדימוי העצמי, שמשפיע על התנהגויות האכילה. בטיפול זה ניתנים כלים להתמודדות עם מצבים שעלולים לגרום להפרעות אכילה, משנים עמדות כלפי דרכי אכילה ושומרים על הישגים אליהם הגיעו המטופלים.

4. טיפול ומעקב פסיכיאטרי: כל מטופלי מכון אגם מקבלים ליווי פסיכיאטרי שנותן הערכה מנקודת מבט פסיכיאטרית, מתן תרופות למטופלים שזקוקים לכך ומעקב שוטף.

  • טיפולים קבוצתיים – במכון אגם ניתנים טיפולים קבוצתיים (כאמור מעלה בראש המאמר). הטיפולים מעניקים מסגרת תמיכה בתוך קבוצה בה ניתן לחלוק קשיים ולהתמודד יחד עם התהליך.

תכניות מיוחדות

  • קבוצות הורים – במכון אגם ניתנת עזרה גם להורים שילדיהם סובלים מהפרעות אכילה. הקבוצות מכוונות ומעניקות להורים כלים לצורך התמודדות עם קשיים בבית ובחוץ לצד הפרעות האכילה. (המפגשים יכולים להיערך גם באופן פרטני).
  • הדרכה קבוצתית או פרטנית למלווים או לבני הזוג של האנשים אשר סובלים מהפרעות אכילה.
סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום