מרכז לבריאות הנפש באר יעקב

המרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב מחולק למספר מחלקות:

מחלקה א ו ב שהם המחלקות המתמחות
מחלקה ב,ג,ד,ה
מחלקה ו
אשפוז יום
שיקום פנים
פסיכוגריאטריה (מטופלים מעל גיל 60)

בנוסף קיימת יחידה לטיפול התנהגותי במרפאת החוץ והיא מיועדת לטיפולים בעלי זמן מוגבל. היחידה לטיפול בדיכאון עמיד מטפלת בהפרעת דיכאון אשר אינו מגיב לתרופות במשך תקופה של מעל לחודש וחצי טיפול.

יחידה מיוחדת היא היחידה לטיפול במטופלים שמוצאם הוא מאתיופיה.

מחלקה נוספת שקיימת במרכז הרפואי נוה יעקב היא המחלקה לרפואה דחופה. במחלקה הזו מופעל חדר מיון שפועל 24 שעות ביממה וכולל צוות רפואי בראשות פסיכיאטר הממתין לביצוע טיפול אם נפשי או פיזי, בכל מי שידרשו לעשות זו. מטופל שיגיע לחדר המיון הזה יופנה לאחת ממחלקות בית החולים.

בית הספר "דקלים"

זהו בית ספר עבור הילדים והנוער שלומדים בחינוך מיוחד. בית הספר ממוקם בתוך המרכז. טווח הגילאים בבית הספר הוא רחב ונע בין 6 ל 21. מטרתו של בית הספר הוא לתת מענה זמני לאותם בני נוער עד למציאת מסגרת מתאימה יותר מחוץ לכותלי בית החולים. בנוסף במחלקה פועל בית ספר אשר מותאם לאופי המיוחד של בני הנוער המאושפזים במחלקה.

בבית הספר הילדים לומדים את מקצועות הליבה, כמובן בהתאמה על פי הצרכים האישיים של כל ילד ילד. הנערים והנערות משלבים בתוכנית הלימודים שלהם גם תכנים שעות טיפוליות שכוללות:
קלינאי תקשורת
תרפיה באומנות
תרפיה ביצירה

בדומה למגוון בתי חולים לחולי נפש אחרים במדינה, גם בנוה יעקב ישנם מחלקות פרטניות למקום עבור אוכלוסיות קונקרטיות כגון ניצולי שואה ואסירים.

לבית החולים מספר מרפאות חוץ אשר משמשת לשירות אסירים.

מעבר לטיפול הנפשי משמשות המרפאות הללו ליעוץ וכתיבת חוות דעת עבור בתי החולים. המחלקה הפסיכוגריאטרית מטפלת במסוגרים מעל גיל 60. המטופלים שיגיעו למחלקה יגיעו לטיפול עבור איזון מצב נפשי. המטופל יעבור במחלקה בדיקה פסיכיאטרית ובדיקה גופנית ועל מכן תתבצע הערכה של הצוות על מצבו של המטופל ואיזה סוג טיפול הוא צריך לעבור.

מטרת הטיפול הוא לנסות לאזן את החולה בכדי שבהמשך יוכל החולה להמשיך בחיים הרגילים מחוץ לכותלי בית חולים פסיכיאטרי.היחידה לשיקום פנים מכילה מטופלים בין הגילאים 20-50 שלהם כלל סוגי מחלות הנפש. המטופלים יכולים להגיע אל המחלקה בשתי דרכים האחת דרך המחלקות האחרות בבית החולים או בבית חולים אחרים או מהקהילה. המחלקה משלבת קבוצות טיפול חברתיות שונות כגון קבוצת משחקים או קבוצת שיר.

מחלקת לאשפוז יום

אל מחלקה זו מגיעים מטופלים שצריכים שיקום יומי אולם אין הם צריכים לשהות בכותלי בית החולים. אוכלוסיית  המטופלים היא כאלו מעל גיל 18 הסובלים ממחלות נפשיות או ממחלות נפש.ניתן ליצור קשר עם המרכז לבריאות הנפש בטלפון: 08-9258258 פקס: 08-9281135.

מרכז לבריאות הנפש באר שבע

במרכז מספר מחלקות:
  • מחלקה סגורה
  • מחלקה כרוניות
  • מחלקה לתשושי נפש
  • מחלקה לפסיכוגריאטריות
  • מחלקה לתחלואה כפולה
  • מחלקת מיון וההשהיה
  • מחלקת נוער
מיקום המרכז: המרכז ממוקם בבאר שבע, כחמישה ק"מ מצומת הקאנטרי קלאב, לאחר מכללת קיי

המחלקות הסגורות

ישנם שלוש מחלקות סגורות שונות:
  • מחלקה מספר 15- מחלקת גברים סגורה.
  • מחלקה מספר 16 – מחלקה משפטית גברים סגורה.
  • מחלקה מספר 17- מחלקת נשים סגורה
סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום