סוגי טיפול רגשי לילדים

אם יש תפקיד מסובך שאנחנו יכולים לקחת על עצמנו בחיים, זה תפקיד ההורות. אומנם להיות הורה זה משהו שממלא אותנו מאוד, אך זו גם משימה שמביאה איתה שלל אתגרים. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו הורים רבים אחרים, תוהים מידי פעם: מה צריך לעשות? זה מורגש ביתר שאת כאשר אנחנו רואים שהילד שלנו סובל, לא מתנהג כרגיל או כשמשהו אצלו משתנה. מצד אחד, זה ברור שהילד משתנה כי הוא נמצא כל הזמן בתנועה ובגדילה. מצד שני, כאשר אנחנו מבינים שהכיוון אינו חיובי, לא תמיד קל להתמודד עם העניין. מעבר לכך, פעמים רבות הילדים שלנו פשוט צריכים עזרה, ולא תמיד העזרה שלנו תתאים או תהיה מספיקה. לעיתים מדובר על טיפול רגשי שהילד זקוק לו. לכן, אם גם לכם נדמה שהילד שלכם במצוקה, חשוב שתדעו: יש כזה דבר טיפול רגשי בילדים, ולמען האמת, כאשר זה נחוץ, לא כדאי לוותר על כך.

 

איזה טיפול יתאים לילד?

הקושי שעולה הרבה פעמים כאשר מדברים על טיפול רגשי בילדים, זה לבחור את הטיפול הנכון. ראשית, אם אתם לא אנשי מקצוע, כמובן שלא אתם צריכים להיות אלה שבוחרים את הטיפול הנכון לילד שלכם. שנית, זה גם ברור שכל מקרה צריך להיבדק לגופו. כדי להחליט איזה טיפול יוכל להיות מוצלח לילד שלכם, צריך לקחת בחשבון כמה פרמטרים שונים. למשל: בן כמה הוא? ממתי הבעיה קיימת? על איזה סוג של בעיה מדובר? ומעבר לכל אלה, איזה אופי יש לילד שלכם ועד כמה הוא באמת יכול ורוצה לשתף פעולה. גורמים כאלה יכולים להיות משמעותיים כאשר מנסים להבין ולבחור את הטיפול הרגשי הכי מוצלח שיכול להיות. קיימים היום סוגים שונים של טיפולים רגשיים שיכולים להתאים לילדים, כמו למשל: טיפול בעזרת משחק, טיפול התנהגותי-קוגניטיבי, טיפול באומנות ואפילו טיפול בעזרת פסיכו-דרמה. לכן אין ספק שהאפשרויות קיימות, וכל מה שצריך זה לבחור את האופציה הכי טובה שיש.

 

בחירת המטפלים הנכונים

חשוב לזכור שמעבר לכך שהילד צריך טיפול רגשי שיתאים ויעזור לו, יש גם משמעות לשאלה באיזה מטפלים אנחנו בוחרים. למרות שיש הרבה מומחים שיוכלו להציע לילד שלכם טיפולים רגשיים כאלה ואחרים, לא כל אחד מהם יתאים למשימה המורכבת הזאת. לכן יש טעם לבדוק את הדברים לעומק ולראות: איפה מחכים המטפלים הכי טובים שאפשר לחשוב עליהם? האם כל מטפל מגיע עם ידע נרחב? מעבר לידע ולניסיון, חשוב מאוד גם לשים לב לתגובות של הילד. איך הוא באמת מגיב למטפל שמנסה לסייע לו? כל הפרטים האלה הינם בעלי משמעות רבה, במיוחד כאשר מדובר על טיפולים בילדים. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תגיבו בזמן ואם תבחרו את המטפלים הכי טובים שיש, הילד שלכם ירגיש הרבה יותר טוב כבר בקרוב.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום