מענה – היחידה לבריאות הנפש

הכנסת אחות סיעודית

הכנסת אחות סיעודיתאנשים חולים, בעיקר קשישים, אך גם צעירים החולים במחלות קשות, עשויים להפוך, לעיתים תוך תקופה קצרה, מאנשים מתפקדים, פעילים ודעתנים, לחולים סיעודיים הדורשים טיפול והשגחה מסביב לשעון.

חולה סיעודי מוגדר כחולה אשר בעקבות מחלתו אינו יכול לדאוג לצרכיו הבסיסיים. מלבד יכולת העבודה והפרנסה, מאבדים חולים סיעודיים את היכולת לטפל בעצמם.

המצב לעיתים מדרדר עד לכדי חוסר יכולת להכין אוכל, אכילה עצמאית, שמירה על היגיינה ועשיית צרכים. החולים זקוקים למישהו צמוד שידאג לארוחותיהם ולניקיונם, ושיאפשר להם לעשות את צורכיהם (בסיר או בחיתול).

אנשים רבים מביעים תקווה, שאם יגיעו בעתיד למצב סיעודי, בני משפחתם יטפלו בהם ויסעדו אותם. בדרך כלל בני המשפחה מתמודדים  עם חולה סיעודי בקרבם, מתגייסים למטרה זו.

אך לא תמיד יכולה המשפחה לספק לחולה את כל צרכיו במשך כל היום. אנשים צריכים לצאת לעבודה, לטפל במשפחותיהם המצומצמות ועוד. לכן מקובל מאוד, ואף המדינה עוזרת במימון האפשרות, של הכנסת אחות או אח סיעודיים לבית, על מנת שיעזור למשפחה בטיפול בחולה.

היתרונות בהכנסת עובד סיעודי לבית

היתרונות בהכנסת עובד סיעודי לבית ברורים: זה חוסך מהחולה את הצורך להתאשפז בבית חולים או במחלקה סיעודית, ומאפשר לו להישאר במקום המוכר (והאהוב) גם בתקופת מחלתו או בימיו האחרונים.

בנוסף, הרבה מהעול הפיזי נחסך מבני המשפחה, הדרך הזו להתמודד עם הורה מזדקן מאפשרת להם גם יותר חופש והמשך ניהול נורמאלי של חייהם, וגם מתן יותר תשומת לב לנפשו וצרכיו הלא-פיזיים של החולה.

יחד עם זאת, הכנסת עובד סיעודי הביתה היא החלטה לא פשוטה- למעשה אנחנו צריכים להתמודד עם להכניס לביתנו גוף זר, לא מוכר, שהולך להיות חלק משמעותי בחייו של החולה ושל שאר בני הבית.

נקודות חשובות להתמודדות

Exit mobile version