מענה – היחידה לבריאות הנפש

התמודדות עם איידס

איידס (HIV- כשל חיסוני נרכש), היא מחלה קשה וחשוכת מרפא. הווירוס המועבר דרך נוזלי הגוף (דם או זרע בעיקר) גורם להרס של המערכת החיסונית של הגוף, ולכן כל וירוס או חיידק אשר תוקפים את הגוף עלולים להחליש אותו מאוד, ואף להביא למותו של החולה.

התמודדות עם איידס

קושי בהתמודדות עם מחלת האיידס

כל מחלה קשה מלווה בהתמודדות נפשית שאינה קלה בעבור החולה ובני משפחתו וקרוביו. הידיעה שאדם חולה במחלה נוראית עשויה להוביל להתמודדות הדומה לעיבוד אבל. היא כוללת הכחשה, כעס ותחושות קשות של דיכאון.

כאשר מדובר באיידס, עשויות להיות לאבחון המחלה השלכות נוספות שאינן אופייניות למחלות אחרות:

מובן שבנוסף לכך, ישנן מגבלות אמיתיות שיוצרת המחלה- על החולים להימנע ממגע מיני עם אנשים בריאים על מנת שלא ידביקו אותם, ולעיתים עליהם גם להימנע מעיסוקים מסוימים בהם הסיכוי לפציעה גבוה (כדי שדמם הנגוע לא ייחשף לאנשים אחרים). למידע נוסף: מחלת האיידס

דרכי התמודדות

עם כל הקושי שבדבר, איידס אינה גזר דין מוות מיידי. חולי איידס יכולים לחיות שנים ארוכות, מספקות ופוריות, בעיקר כיום כאשר קיימים טיפולים תרופתיים (קוקטיילים) המשפרים את תפקוד המערכת החיסונית. על כן, בנוסף להתמודדות הרפואית היומיומית, יש לתת דגש על דפוסי ההתמודדות הרגשית של החולה.

תחושות של בדידות ונטישה יכולות רק לחזק את הכעס והדיכאון אותם מעוררים באופן טבעי אבחון המחלה. בנוסף לגורמי התמיכה הראשוניים (משפחה וחברים קרובים), ישנן גם קבוצות שונות המאפשרות תמיכה של חבריהן אלה באלה.

Exit mobile version