מענה – היחידה לבריאות הנפש

דיכאון בעקבות פיטורין מהעבודה

דיכאון בעקבות פיטורין מהעבודהפיטורין ממקום העבודה מהווים את אחד מגורמי הלחץ המשמעותיים ביותר בחייו של אדם. בין היתר פיטורין מקושרים לירידה בדימוי העצמי, לחרדה מוגברת וכמובן שגם לדיכאון.

כמובן שלא כל אדם שחווה פיטורין יעבור אפיזודה של דיכאון, אך הסבירות לכך קיימת בהחלט. לפיכך, לאחר פיטורין יש להיות ערים לתסמינים חשודים שיש בהם כדי להעיד על התפתחות של דיכאון ולהתייחס לנושא זה בשלב מוקדם ככל האפשר.

מה הם הגורמים לדיכאון בעקבות פיטורין?

אמנם לא ניתן לנבא בקרב מי הפיטורין יביאו להתפתחות של דיכאון מראש, אבל בהחלט ניתן לנסח כמה גורמי סיכון אפשריים כשבין היתר מדובר על הגורמים הבאים:

מה הם התסמינים של דיכאון בעקבות פיטורין?

באופן עקרוני התסמינים של דיכאון בעקבות פיטורין לא שונים באופן מהותי מתסמינים של דיכאון שלא הופיע בעקבות פיטורין. בין היתר מדובר על התסמינים הבאים:

כיצד מאבחנים דיכאון בעקבות פיטורין?

לא קיימים כיום קריטריונים לאבחון דיכאון בעקבות פיטורין הנבדלים מהקריטריונים לאבחון דיכאון על רקע אחר. לפיכך, האבחון מתבצע על סמך הופעה של תסמינים מסוימים במשך שבועיים לכל הפחות. בין היתר מדובר על תסמינים פיזיולוגיים שונים, תסמינים שונים במישור הרגשי, תסמינים קוגניטיביים, נוירולוגיים ועוד. את האבחון לרוב מבצע פסיכיאטר מוסמך.

כיצד מטפלים בדיכאון בעקבות פיטורין?

הטיפול בדיכאון בעקבות פיטורין משתנה בהתאם למידת החומרה של הדיכאון ובהתאם לרמת הפגיעה בתפקוד היומיומי. בדרך כלל הטיפול יכלול משטר תרופתי מסוים המבוסס על תרופות נגד דיכאון ותרופות פסיכיאטריות נוספות בהתאם לצורך וכן ברוב המקרים יהיה צורך לעבור טיפול רגשי-נפשי.

ישנו מגוון רחב ביותר של טכניקות טיפול לדיכאון כשבין היתר מדובר על טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול פסיכו דינמי, טיפול קבוצתי ועוד. נקודת המפתח היא להתחיל את הטיפול בשלב המוקדם ביותר האפשרי.

Exit mobile version