שיפור הביטחון העצמי באמצעות היפנוזה

שיפור הביטחון העצמי אחד האמצעים לשיפור הביטחון העצמי והדימוי העצמי אשר הולך ומתפתח בשנים האחרונות הוא טיפול באמצעות היפנוזה עצמית. השיטה מוכיחה את עצמה ומהווה קו טיפולי המאפשר תוצאות משנות חיים.

הביטחון העצמי הוא אחד הפקטורים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על אושר והצלחה בחיים יותר מחינוך, מראה, אינטליגנציה ויחסים. זוהי תמונת מראה של הנפש והיכולת לכוון את הרגשות הפנימיים.

שילוב של אירועים, דימויים ורעיונות המתגבשים כתוצאה מחוויות עבר – מומחים סבורים שכוח הרצון, שהוא מדד להצלחה, מושפע מהביטחון העצמי. כשלומדים לפתח אותו מבפנים, מגבירים את  סיכויי ההצלחה והאושר.

כיצד אתם תופסים את עצמכם?

תפיסה עצמית ניתנת לשיפור, ובעלת השפעה משמעותית ותורמת ישירות בנושא שיפור הביטחון העצמי. ממצאים מדעיים הראו שלאחר שינויים מובנים בדימוי העצמי ו"המראה" העצמי, בסיוע מקצועי מעשי, הושגו תוצאות מדהימות, ואנשים ביצעו פעולות ולעשות שבעבר לא חשבו שביכולתם לבצע:

שבויי מלחמה הצליחו להתגבר על טראומות מהעבר, אנשים תרמו לקהילה, או הצליחו להתמיד בקריירה עליה תמיד חלמו. שינויים אלו התרחשו באופן מידי לאחר טיפול היפנוזה, המאפשרת התבוננות עצמית, ריכוך מחשבות שליליות ופיתוח רגשות חיוביים.

שיפור הביטחון העצמי: מאפייני טיפול בהיפנוזה

שיפור הביטחון העצמי בעזרת טיפול בהיפנוזה מתחלק לשניים: זיהוי ושינוי אמונות מגבילות ואופן ההתמודדות עם ביקורת. אמונות הן רעיונות ומושגים אותם אנו תופסים כמובנים מאליהם לגבי עולמנו ולכן חיוני לוודא שהן תורמות להשגת מטרות.

רוב האמונות המגבילות נוצרות בילדות, ותפקיד ההיפנוזה הוא לשנות ראייה זו המושרשת באופן עמוק בתת המודע שלנו. התמודדות עם העבר היא הדרך לפתיחת נתיב טוב יותר לעתיד.

התמודדות עם ביקורת

תהליך ההיפנוזה מאפשר להצטייד בכלים המכשירים את המוח לקבל ביקורת ולהגיב לה באופן של קבלת מה שאנו רוצים להפיק ממנה, בהשפעה יעילה וזניחת המיותר. הטיפול בהיפנוזה עצמית בונה תסריטים מוכתבים המחזקים את התת מודע ובכך יוצרים תדמית ומראה עצמי חזקים יותר להתמודדות עם קשיים וביקורת.

את הטיפול ניתן לבצע באופן עצמי באמצעות הדרכה נכונה, ונדרש לתרגל את השיטות מדי יום כדי להשיג שינויים פרטניים בחיים. השיטה כוללת הדרכה תוך ירידה לכל הפרטים הקטנים, כשכל תרגול מלמד פרט אחד.

תרגול הדרגתי עד להשגת מיומנות – בשלבים הבאים ניתן ללמוד לתרגל את כל הפרטים תוך שילוב הדרגתי של השלבים שנלמדו, ליצירת הקשרים נכונים וזרימה בתהליך. כל אחד יכול להתאמן באופן עצמאי, בקצב שלו ובנוחות, לתרגל את הכלים ולשפר את הביטחון העצמי.

Picture of סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום