רוצה להשיג שלום בית? כך תוכל לעשות זאת!

הרבה מאוד אנשים רוצים לעשות בניהם שלום בית, אך הם לא יודעים מאיפה להתחיל. הבעיה העיקרית היא שכל אחד מהצדדים מוותר מראש, ומשלים עם המציאות כמו שהיא. אך גם אם הצד השני לא מאמין שיהיה ניתן להגיע להבנות, אתם לא יכולים להרים ידיים. אז מה אתם צריכים לדעת כדי שתוכלו להגיע לשלום בית? הכנו לכם כמה טיפים חשובים שיאפשרו לכם לראות את האור בקצה המנהרה. ביהדות לנושא הזה יש חשיבות עליונה, ולפני שמתגרשים חובה לנסות להסדיר את כל ההדורים. בסוף אתם עשויים לגלות כי הצלחתם לתקן את כל הבעיות מבלי להשקיע מאמץ רב. זוגות שמצליחים לצלוח משברים שונים יהיו הרבה יותר חזקים ויציבים בהשוואה לזוגות אחרים.

 

תנסו להבין מה עשיתם לא בסדר

לפני שאתם באים בטענות לצד השני יהיה עליכם להבין מה אתם עושים לא בסדר. הרי ישנה סיבה שבגללה אתם הגעתם למצב שבו אתם נמצאים כרגע. הבעיה שלכם יכולה להיות שאתם לא יודעים לעשות חשבון נפש עם עצמכם, שזה דבר חשוב מאין כמותו. יהיה עליכם קודם כל לתקן את עצמכם לפני שאתם באים בבקשות לאחרים. אם תצליחו לשנות את ההתנהגות הבעייתית שלכם, תוכלו גם לבקש מהצד השני לעשות את ההשתדלות שלו.

 

תסתכלו תמיד על חצי הכוס המלאה

בכל מהלך שבן או בת הזוג שלכם יעשה תוכלו למצוא חצי כוס מלאה וחצי כוס ריקה. אם תרצו להגיע למצב של שלום בית יהיה עליכם תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה, ולא על חצי הכוס הריקה. אם כל הזמן תעירו ותבואו בתלונות, יהיה מאוד קשה להשאיר את הזוגיות כפי שהיא. אך אם תדעו להחמיא גם במקומות שבהם ישנם דברים פחות טובים, תוכלו להרוויח המון. גם אם אין צורך להחמיא, תוכלו למנוע מעצמכם להעיר שזה לא פחות חשוב. מי שיסתכל על חצי הכוס המלאה כל הזמן ימצא את עצמו מרוויח המון.

 

שלום בית: תמיד תנסו לדבר האחד עם השנייה

הבסיס לשלום בית הוא שיחה טובה בין בני הזוג על כל נושא שמטריד אותם. לא סתם בני הזוג הפכו להיות נשואים, ככל הנראה שיש הרבה מאוד דברים שונים שמחברים בניהם. ברגע שתדעו לדבר על הדברים שמפריעים לכם יהיה מאוד קל לפתור אותם. אם אתם תשמרו את הדברים שמפריעים לכם בבטן הם עלולים לגדול עם הזמן. לצערנו לא מעט בני זוג שומרים את הדברים בבטן, כאשר הם מוציאים את זה החוצה יהיה מאוד קשה לשלוט במה שקורה.

 

שלום בית מגיע בעזרת תחזוק הזוגיותד

אתם נותנים מעצמכם לא מעט במקום העבודה? זה בדיוק מה שאתם צריכים להביא מעצמכם לבית. יש כאלה שמספרים כי במקום העבודה הם מאוד אהובים בשונה מהבית. זה ככל הנראה נובע מכך שאתם לא מביאים את עצמכם לידיי ביטוי גם בבית. זוגיות היא עבודה לכל דבר ועניין, יהיה עליכם לתחזק אותה מסביב לשעון כדי שהיא תצליח. לפיכך אנו מציעים לכם לפנות זמן לזוגיות ולנסות לשמור אותו מכל משמר. תדאגו לצאת עם בן או בת הזוג לחופשות ותנסו לצבור ביחד הרפתקאות חדשות.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום