הקשר בין בריחת שתן לחרדות

צריך להודות כי ישנו קשר הדוק בין המצב הנפשי שלנו לבין בריחת שתן. אומנם בריחת שתן היא מצב נדיר ולא נפוץ מאוד, אך עדיין חובה להכיר אותו ולהיות ערוכים אליו. בשנים האחרונות, כאשר המודעות לנושא של בריחת שתן עולה, המציאות יוצאת לאור. המון אנשים בגילאים שונים מספרים כי הם מתקשים לשלוט על מתן שתן. במאמר הבא נדבר על הסיבות שבגינן חרדה מקדמת בברכה את בריחת השתן. אם אתם סובלים מחרדה, לא מן הנמנע כי בשלב כזה או אחר תתמודדו גם עם בריחת שתן. כמובן שאין זה אומר שכל מי שמתמודד עם חרדה וחששות ימצא את עצמו סובל מהבעיה הזו. זוהי עוד תופעת לוואי שעשויה להתווסף להתמודדות שהיא בכל מקרה קשה ומאתגרת.

מהי ההגדרה של בריחת שתן?

ישנה חשיבות לשים את האצבע על ההגדרה המדויקת של בריחת שתן. אנשים רבים אינם מודעים להגדרה של הבעיה הזו, ההגדרה מנסה לשים סוף לסימני השאלה. רוב האנשים מצליחים לשלוט על הסוגרים שלהם, והם מתפנים כאשר יש בכך צורך. אותם אנשים מצליחים להתאפק בהתאם למציאות הקיימת, ומתפנים כאשר ישנה אפשרות זמינה. בריחת שתן היא בעיה שמקשה על אותו אדם לשלוט על הסוגרים ולהתאפק לאורך זמן. אנשים שמתקשים להתאפק או שסובלים מאי שליטה על הסוגרים יהיו כאלה שיסבלו מהבעיה הזו.

מה הקשר בין חרדה לבריחת שתן?

מצב של בריחת שתן הוא אינו מצב אידיאלי, בחלק מהמקרים הוא מביא איתו אי נעימויות רבות. אנשים שמתמודדים עם בריחת שתן יעדיפו להסתגר בבית, ולא להיפגש עם אנשים במקומות הומי אדם. הרי החשש הכי גדול יהיה להגיע למקום בו אין שירותים או כל מקום המיועד להתפנות. מהסיבה הזו חלק נכבד מאלה שמתמודדים עם בריחת שתן יתמודדו גם עם חרדה. החשש שמא ימצאו את עצמם בסיטואציה לא נעימה מול חברים וקרובי משפחה משתקת. החרדה שבריחת השתן תתפוס אותם לא מוכנים עשויה להביא לקושי בפיתוח מערכות יחסים תקינות. זה הקשר הישיר בין חרדה מצד אחד, לבריחת שתן מהצד השני.

האם אפשר למנוע בריחת שתן?

קיימות המון סיבות שיביאו אתכם למצב בו תאלצו להתמודד עם בריחת שתן. כתוצאה מכך, אינכם יכולים למנוע באופן מוחלט את הסיכוי לבריחת שתן. מה שכן אפשר להיות עם האצבע על הדופק, ולוודא כי אינכם מקדמים את הבעיה הזו. ישנן תרופות וטיפולים אשר ידועים ככאלה שעשויים לגרום לבריחת שתן בתדירות כזו או אחרת. מעבר לכך, בריחת שתן יכולה להיווצר בשל טראומות או חוויות לא נעימות שחוויתם לאורך החיים. טיפולים פסיכולוגיים לצד התייעצות עם מומחים יכולים לסייע בהתמודדות ולקדם אתכם אל עבר המטרה הרצויה.

אילו טיפולים קיימים לבריחת שתן?

כדי למזער את החרדה ולהפחית את הלחץ חשוב להכיר אילו טיפולים קיימים לבריחת שתן. טיפול בבריחת שתן הוא טיפול שאמור להפחית עד כמה שניתן את אי הנעימות כתוצאה מהבעיה הזו. הטיפול האפקטיבי ביותר לבריחת שתן יהיה שימוש בחיתולים המיועדים למבוגרים, כאלה שיספגו את השתן בכל רגע נתון. כך יהיה אפשר לחזור לשגרת החיים הרגילה, מבלי לחשוש שמא לא תשלטו על הסוגרים. בנוסף לשימוש בחיתולים ישנה אופציה גם לחזק את רצפת האגן ושליטה על הסוגרים בצורה אפקטיבית. הרי ישנו שריר שמונע בריחת שתן באופן קבוע, חשוב לשלוט עליו ולווסת אותו. במקרים חריגים יכולה להיעשות התערבות כירורגית שמטרתה גם למנוע מצב שכזה. אך התערבות כירורגית מגיעה רק לאחר שכל האופציות האחרות מוצו עד תום.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום