איך תבחרו מטפל זוגי?

העובדות הלא נעימות מצביעות על כך שאחד מבין כשלושה זוגות נשואים בישראל מתגרש בשלב מסוים. לא מעט זוגות מצויים במשברים שלא פעם מאיימים למוטט את הזוגיות שלהם. חשוב מאוד לדעת כי לעיתים קרובות המפתח לשיפור הזוגיות הוא טיפול זוגי מתאים. כל זוג צריך להבין שטרם הוא מחליט להתגרש, כדאי מאוד שייתן הזדמנות נוספת לנישואים שלו ויבחר מטפל זוגי מקצועי ומנוסה. בכדי שהטיפול הזוגי אכן יתאים לכם וגם יהיה אפקטיבי, חשוב לבחור את המטפל הזוגי בקפידה. 

לא מעט זוגות תוהים כמה טיפול זוגי יעלה לכם ובכן, קודם כל חשוב לזכור שתמורת זוגיות טובה כדאי להשקיע, גם אם מדובר על סכום כספי גבוה. המחיר של טיפול זוגי משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כגון: המטפל שבחרתם, כמות הטיפולים שאתם זקוקים לה, פרק הזמן שבה נמשך כל הטיפול ועוד. ממוצע השכר של מטפלים זוגיים פרטיים ינוע בין 250-350 ₪ ל40 דקות טיפול.

כיצד תבחרו מטפל זוגי?

כיום ניתן למצוא לא מעט מטפלים המגדירים את עצמם כמטפלים בתא המשפחתי ומציעים מגוון טיפולים שונים לרבות טיפול זוגי ועל כן, אין ספק שלא קל לבחור את המטפל הרלוונטי. אפשר להתחיל בבחירת מטפל בהתאם לאזור גאוגרפי שמתאים לכם, כך לדוגמא: אם אתם מתגוררים ברחובות ואין לכם את הזמן או היכולת לצאת מחוץ לרחובות בכדי לקבל טיפול זוגי, כדאי שתתמקדו בחיפוש אחר טיפול זוגי ברחובות שיתאים לכם ויסייע לכם. 

מלבד זאת, חשוב להבין כי תחום הטיפול הזוגי כיום הוא רחב בכל קנה מידה ועל כן, חשוב לבחור מטפל מקצועי שיתאים לצרכים שלכם באופן מדויק. יש לוודא שלמטפל יש את ההכשרה המקצועית הראויה, כאשר לרוב יהיה מדובר בתעודת הסמכה אשר מעניקה האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. תעודה מעין זאת תבטיח שהמטפל המדובר עבר את ההכשרה האקדמאית הנדרשת בכדי לעסוק בתחום באופן מקצועי וצבר את הניסיון המעשי החיוני ומצוי תחת פיקוח. עם זאת, חשוב להדגיש שגם אדם שעבר מסלול הכשרה קצר יותר יכול להציע את שירותיו כמטפל זוגי על פי חוק ועל כן, מומלץ לבחון את הניסיון המקצועי של המטפל ובד בבד להקשיב לאינטואיציה שלכם. 

עוד פרמטר שיסייע לכם בבחירת מטפל זוגי הוא הגישה התיאורטית או המעשית שהוא מתבסס עליה. לא מעט מטפלים מקצועיים מציעים את שירותיהם במספר גישות והם מתאימים את הגישה למאפייני המקרה הספציפי אשר מגיע לפתחם וכן בהתאם לרצון של בני הזוג.

כדאי מאוד לבחור במטפל זוגי אשר מתמחה בנושאים הספציפיים אשר מקשים על הזוגיות של בני הזוג. חלק מהמטפלים מתמקדים בעולמות שונים של המשברים הזוגיים לרבות בעיות מיניות, בעיות סביב גידול הילדים וכן הלאה ועל כן, חשוב לדייק בבחירת המטפל בהתאם לתחום העיסוק הספציפי שלו.

אינטרקציה ותקשורת

אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לבחון מול מטפל זוגי הוא האינטראקציה שלכם אתו וכן היכולת שלכם לתקשר אתו בצורה כנה ופתוחה. אם תרגישו שאתם לא מספיק יכולים לסמוך על המטפל הזוגי או שהוא לא מרגיש לכם מספיק קשוב לכם ולצרכים שלכם או שפשוט אתם לא מרגישים שאם יכולים להיות פתוחים עם המטפל, הרי שלא כדאי לכם לבחור בו שכן, פתיחות ותקשורת עם המטפל הזוגי מהווים בסיס להצלחת טיפול זוגי ועל כן, עליכם לבדוק טרם אתם בוחרים בטיפול זוגי עם מטפל כזה או אחר, האם אתם מרגישים בנוח אתו, האם יש תקשורת פתוחה אתו והאם יש לכם אינטרקציה אתו.

לאחר שתבחנו את כל הפרמטרים המדוברים, זה הזמן שלכם לבחור את המטפל שעונה על הצרכים שלכם בצורה מדויקת בכל קנה מידה אפשרית ולקבוע עימו התחלת טיפול.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום