אי יכולת להיכנס להריון – איך מתמודדים?

כולנו נכנסים לשלב הניסיונות לכניסה להריון עם אופטימיות רבה, במיוחד בגילאים צעירים אך גם בגילאים מתקדמים יותר. לעיתים האופטימיות לבדה לא תסייע לנו להיכנס להריון, שכן ישנם שלל מכשולים העומדים בפני זוגות ונשים בפרט, הדבר יכול לעורר מתח רב דווקא בתקופה בה אנו מבקשים לעצמנו שהגוף יהיה רגוע. אז מה עושים כאשר לא מצליחים להיכנס להריון? ובאיזה שלב של הטיפולים מתחילים לדבר על תרומת ביצית, על פונדקאית בישראל או על אימוץ? ובעיקר, מה הכי חשוב לדעת על ההליכים שבסופם חובקים תינוק או תינוקת בידיים? 

אם תהיי רגועה תראי שזה יצליח

יצא לך לשמוע את המשפט הזה מאנשים? את לא הראשונה. כמובן שרוגע יכול לסייע להכניסה להריון אך אין ספק שהלחץ, תחושת האכזבה והמצב הנפשי הירוד מגיעים לאחר ניסיונות כניסה להריון. בדרך כלל זוגות ינסו תקופה מסוימת להיכנס לבד להריון, חצי שנה או שנה, ואז ייגשו לרופא המשפחה או רופא הנשים ויחלו בהליך של הזרעות, הפריה חוץ גופית או הליכים נוספים כדי לסייע להם להיכנס להריון. לעיתים, למרות כל הניסיונות, לא ניתן להשיג הריון, או שישנן הפלות חוזרות שאינן מוסברות, אז באיזה שלב הרופא מתחיל לדבר על תרומת ביצית, פונדקאית או אימוץ? 

תרומת ביצית ותרומת זרע

כאשר טיפולי הזרעות והפריה חוץ גופית אינם מצליחים להשיג הריון, במקרים רבים תעלה מצד הצוות הרפואי ההצעה להיעזר בתרומת ביצית או תרומת זרע, או שניהם, הכול בהתאם לממצאים הרפואיים. עבור נשים רבות מדובר בבשורה קשה, שכן הרצון להביא לעולם ילד גנטי הנו גדול, אך כדאי לזכור שההיריון הוא היריון, לידה היא לידה ובסוף הילד, בין אם הוא גנטית של ההורים או לא, הוא הילד שלהם והאהבה אליו גדולה בכל מקרה. 

פונדקאות

פונדקאות יכולה לעלות על הפרק בכמה מצבים – כאשר זוג לא מצליח להיכנס להריון מזרע וביצית שלהם, או מזרע וביצית מתרומה, כאשר ישנה בעיה מולדת שאינה מאפשרת היריון, וכאשר ישנן הפלות חוזרות, בדרך כלל על רקע בלתי מוסדר. ישנן שתי אפשרויות – לבחור בהליך של מציאת פונדקאית בישראל וליהנות מכל הנוחות שבהליך – המחיר יחסית זול לעומת ארצות הברית, ניתן להיות בקשר עם הפונדקאית, להגיע לבדיקות וכמובן להגיע בזמן ללידה. עוד יתרון של הפונדקאות בארץ היא מערכת הבריאות הטובה שיש לנו והתמיכה במקרה של תרומת ביצית (כיסוי של 50% מהעלויות), וגם צריך לזכור שבישראל הפונדקאית בוחרת אתכם בדיוק כמו שאתם בוחרים אותה, ועל סמך כימיה בין הצדדים. 

אימוץ

בדרך כלל אימוץ הוא השלב האחרון של שלל האפשרויות להבאת ילד לעולם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאין הרבה ילדים לאימוץ בישראל, בוודאי לא תינוקות, וההליך בחו"ל יכול לארוך שנים רבות. יש שבוחרים להיכנס לשלבי אימוץ עוד בשלב תרומת הביצית או החיפוש אחר הפונדקאית, גם כדי לכסות את כל האפשרויות וגם כדי לקצר את ההליכים במידה וההליכים האחרים לא יצלחו. בסוף כל ההליכים המטרה היא לחבוק ילד משלכם, לגדל אותו על פי הערכים שלכם ולתת לו אהבה, את כל אלה ניתן לעשות במגוון הדרכים שציינו לעיל, ומומלץ להוריד מחסומים ולהסתכל על המטרה הסופית של הקמת המשפחה.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום