מרכז מאניקר – אשפוז יום פסיכיאטרי

מרכז מאניקר - אשפוז יום פסיכיאטריאשפוז יום פסיכיאטרי מציע למטופלים, אשר מצבם הנפשי אינו מהווה סכנה מידית או מהותית לעצמם או לסביבתם, את האפשרות לטיפול במסגרת אשפוזית מוגבלת.

במסגרת זו, המטופל מגיע למרכז הפסיכיאטרי למספר שעות מוגבל בכל יום, במהלכן הוא מקבל את הטיפול הנפשי אשר לו הוא זקוק, ולאחר מכן הוא משוחרר חזרה אל מסגרת חייו הנורמטיבית.

לאשפוז יום ישנם יתרונות מהותיים על פני החלופה במחלקה הסגורה, ובאופן זה יכול המטופל להתמודדות באופן מיטבי עם מצבו, הן במסגרת הטיפולית והן במסגרת החיים הנורמטיבית. בעוד במסגרת האשפוז המלאה חווה המטופל נתק מסוים מחיי החברה, במסגרת של אשפוז יום הוא זוכה למסגרת טיפולית הולמת להתמודדות עם הבעיות האישיות-נפשיות שלו, ובוא-זמנית לשמר את אורח חייו מחוץ למסגרת האשפוז.

מהו אשפוז יום ולאלו מצבים הוא פתרון מתאים

אשפוז יום הינו למעשה אשפוז במרכז בריאות פסיכיאטרי אשר מוגבל בהיקפו למספר שעות מוגבלות. במהלך אותן שעות, המאושפז עובר מסגרת טיפולית על ידי הצוות המקצועי במרכז הרפואי – פסיכיאטר, פסיכולוג, טיפול קבוצתי ותרפיות שונות – בהתאם לצרכי המאושפז והאפשרויות הניתנות במרכז.

בתום שעות האשפוז, חוזר המאושפז אל המסגרת הרגילה של חייו – בביתו, בהוסטל, וכדומה. כמו כן, יכול המטופל להמשיך בחייו הרגילים, להחזיק עבודה במסגרת יכולתו, ללכת ללמוד במוסדות השכלה שונים, לפגוש מכרים וחברי משפחה, ולנהל את חייו באופן עצמאי. מסיבה זו, הפתרון של אשפוז יום מתאים למטופלים אשר אינם מהווים סכנה משמעותית לעצמם או לסביבתם, או אינם זקוקים לסיוע סיעודי.

לאשפוז יום ישנם יתרונות רבים, דווקא בשל היות המסגרת דינמית יחסית. באופן זה, המאושפז אינו מנותק מהסביבה, הוא לומד להתמודד עמה במסגרת הטיפולית וכן במסגרת מהלך חייו כחלק פעיל בחברה. לעומת זאת, באשפוז מלא המטופלים מוגבלים למוסד הרפואי עצמו, אינם יכולים לצאת מן המחלקה או האזורים המוגדרים להם, וכך למעשה החזרה אל החברה והסביבה מחוץ לאשפוז הופכת להיות מרכיב בעייתי ביותר בשיקום המטופל.

הפתרונות המוצעים במרכז מאניקר

מרכז מאניקר, אשר נוסד על ידי ערן רענן, מציע פתרונות נרחבים לטיפול במסגרת שירותי הבריאות הנפשיים שהוא מציע למטופליו. כחלק מן הטיפולים במסגרת האשפוזית, מציע המרכז שילוב של טיפולים הוליסטיים, אלטרנטיביים וקונבנציונליים בליווי ופיקוח פסיכיאטרי. באופן זה, מתאפשר למטופלים היצע טיפולי נרחב, ומאפשר להם הן טיפולי גוף-נפש, לצד הטיפול הנפשי הממוקד והמענה הפיזי-רפואי הנדרש.

במרכז עובדים למעלה מ-60 מטפלים במגוון רחב של שיטות טיפול, זאת תוך שימוש בטכנולוגיות טיפול מתקדמות כגון – טיפול בגירוי מגנטי עמוק, אבחונים גנטיים, ועוד. כמו כן, מציע המרכז תכניות טיפול הכוללות טיפול בבית המטופל, התערבות בעתות משברים, וכן את מרכז קטבים המהווה אלטרנטיבה מתקדמת לאשפוזי יום.

מרכז קטבים ופתרונות לאשפוז יום

מרכז קטבים הינו מרכז הוליסטי לטיפולי יום תחת פיקוח פסיכיאטרי מקצועי. המרכז מיועד להתמודדות עם מקרי דיכאון, חרדה, הפרעות דו-קוטביות, ועוד. במקרים רבים מסוג זה, ישנה חשיבות מכרעת בטיפול לשמור על חיבור עם הסביבה הטבעית למטופל, ולא להגיע לכדי אשפוז מלא.

על מנת להציע למטופלים פתרון מיטבי, מציע מרכז קטבים למאושפזים טיפול במסגרת יום מתוך תפיסה הוליסטית המכוונת לשיקום חיי המטופל. המרכז מציע למטופליו הקניית שגרת חיים מסודרת ומאורגנת, תוך שימוש בטכניקות טיפול אלטרנטיביות, קונבנציונליות והוליסטיות שונות, לצד מענה פסיכולוגי-פסיכיאטרי נפשי מקיף.

באופן זה, יכול המטופל לקבל מסגרת טיפולית עשירה ומגוונת, מבלי להתנתק ממסגרת חייו הנורמטיבית, לשמור על מקום עבודתו או לימודיו ולהיות בקשר מתמיד עם הקרובים לו. במקביל לכך, תוך התמודדות אישית-נפשית עם הקשיים האישיים לו, זוכה המאושפז להקלה משמעותית דרך הטיפולים האלטרנטיביים, תוך מיקוד נפשי ויכולת לפתור בעיות בגישה הוליסטית של גוף-נפש.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום