תואר במדעי המחשב – לעתיד טוב יותר

ניסיתם לחשוב לעצמכם איזה תואר הפך להיות לתואר המבוקש בישראל? לצד תארים מוכרים כמו משפטים ורופאה, בעשור האחרון אנו רואים ביקוש לתארים טכנולוגיים. תואר במדעי המחשב הפך להיות לאחד מהתארים הכי פופולאריים בישראל. ישראלים רבים מבינים כי הם יכולים להתברג באחת מחברות ההייטק המובילות באמצעות התואר הזה. מה שהיה נכון עד לפני שתתחילו את התואר, כבר לא יהיה נכון אחרי שתסיימו אותו. המון דלתות שהיו סגורות בפניכם בעבר, יפתחו בפניכם מבלי שתצטרכו לעשות אף מאמץ. הרי תואר מהסוג הזה לא סתם הופך להיות תואר שאותו כמעט כולם רוצים ללמוד. אז מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם יוצאים לדרך? 

 

מהם תנאי הקבלה?

מדעי המחשב תנאי קבלה משתנים בין מוסדות הלימוד השונים. מי שלא יצליח להתקבל לאחת מהאוניברסיטאות יכול לנסות את מזלו להתקבל לאחת מהמכללות. ממוצע הבגרות חייב להיות גבוה מ-90 ברוב מוסדות הלימוד השונים. צריך לסיים בהצלחה 5 יחידות בפיזיקה ובמתמטיקה כדי להתחיל את התואר. ישנם מוסדות לימוד שאפילו מחייבים להגיע עם פסיכומטרי של מעל 680 כדי לגבור על האחרים. עם זאת אנו מציעים לכם לבחור את מוסד הלימוד שאליו הכי תתאימו.

 

כמה זמן נמשכים הלימודים?

מבחינת משך התואר, בשונה מתואר בהנדסת תוכנה כאן התואר יהיה יותר קצר. אנו מדברים על תואר שנמשך ברוב המקרים 3 שנים, אם לא תסחבו קורסים מעבר לכך. המשמעות היא שבעוד 3 שנים מהיום תוכלו למצוא את עצמכם מתברגים באחת מחברות ההייטק המובילות. תואר במדעי המחשב עדיף לאלה שלא רוצים להמתין 4 שנים עד ליציאה לשוק העבודה. נדגיש כי אם תעשו לימודי ערב, יכול להיות שהתואר יימשך 4-5 שנים בסך הכל.

 

מהי העלות של תואר במדעי המחשב?

העלות של התואר כמו כל תואר אחר נקבעת בהתאם לשכר הלימוד במוסד הלימוד. לכל מוסד לימוד יש את התעריף שאותו הוא לוקח על כל שנת לימוד. מוסדות לימוד בשכר אוניברסיטאי לוקחים בין 10 אלף ש"ח עד 15 אלף ש"ח לכל שנת לימוד. מצד שני מוסדות לימוד פרטיים יכולים לדרוש מכם בין 20 אלף ש"ח עד 40 אלף ש"ח לכל שנת לימוד. מוטב כי תוודאו מראש כי תוכלו לשלם על התואר בהתאם לדרישות מוסד הלימוד.

 

מה עושים אחרי שמסיימים את התואר?

אחרי שסיימתם תואר במדעי המחשב תוכלו למצוא את עצמכם מתברגים במקומות עבודה שונים. יש כאלה שממשיכים ללמוד תואר שני על מנת להרחיב את היצע האפשרויות. אך עדיין עם תואר ראשון במדעי המחשב תוכלו להשתלב בכל מיני חברות הייטק שונות. חברות הייטק שמחפשות מתכנתים שיסייעו להם לפתח מוצרים טכנולוגיים שונים. עליכם לקחת בחשבון כי התחרות היא גדולה, אך עדיין תוכלו למצוא את עצמכם משיגים את מבוקשכם.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום