תמיכה רפואית ונפשית בגיל השלישי

בעשורים האחרונים תוחלת החיים בחברה המודרנית עלתה במידה משמעותית, הודות לשיפור תנאי החיים ושירותי הבריאות. למרות שהיכולת להגיע לגיל מבוגר היא זכות שצריך להודות עליה, במובנים רבים, יש מספר אתגרים אשר ניצבים בפני בני הגיל השלישי שחשוב להיות מודעים אליהם.

ככל שנהיה מודעים יותר כפרטים וכחברה, ונבין את הקשיים שעמם מתמודדים קשישים, כך נוכל לספק להם תמיכה רפואית ובריאותית ונאפשר להם להזדקן בצורה המכבדת ביותר.

עירוב קשישים בחברה

למרות שבעבר הם נחשבו לחכמי השבט, בחברה המערבית המודרנית יש הרבה סטריאוטיפים מיושנים לגבי קשישים שיכולים להוביל לבידוד ולדחיקה החוצה מחיי הקהילה. ישנן לא מעט דרכים המאפשרות לשמור על הקשישים מעורבים, כדי לעזור להם לשמור על תחושת זהות והערכה עצמית, כמו גם להעביר הלאה את הידע והניסיון החיוניים שצברו לאורך החיים.

חוסר ביטחון פיננסי

בעוד שרובנו חיים יותר, למרבה הצער עולם התעסוקה והפנסיה נותר מאחור ולא התפתח באותו הקצב. קשישים רבים רוצים ויכולים לעבוד לאחר גיל הפרישה הסטנדרטי, אך לא תמיד יש להם הזדמנויות מתאימות. כמו כן, כאשר פורשים מוקדם ניהול הכספים ותכנון הפנסיה אלו גם משתנים שיכולים להיות מאתגרים.

קושי במשימות יומיומיות ובניידות

הניידות והעצמאות יפחתו באופן טבעי אצל כל אדם ככל שמזדקן, מה שמקשה על ביצוע מטלות יומיומיות. אתגרי ניידות ועצמאות יכולים למנוע מבני הגיל השלישי לקחת חלק בפעילויות שהם אוהבים ולנהל חיי חברה בריאים, קל וחומר לקיים אורח חיים עצמאי. חברת העיקר הבריאות מעמידה לרשותם של קשישים שלל מוצרים המספקים להם תמיכה ומאפשרים להם לקיים אורח חיים עצמאי לרבות מוצרי בטיחות, שיווי משקל, כושר וניידות שיאפשרו להם להמשיך לשגשג גם כשמתבגרים.

טיפולים נפשיים ורגשיים

כאשר ניידות וניהול אורח חיים עצמאי כבר לא עומדים על הפרק, קשישים רבים זקוקים לעזרה יומיומית. לעיתים טיפולים אלו יינתנו על ידי בני משפחה ולעיתים על ידי מטפלים ייעודיים. למטפלים יש את הכשרה, המשאבים והכישורים הנדרשים על מנת לספק את הטיפול הטוב ביותר לקשישים. כמו כן במידה ומתמודדים עם קשיים, משברים אישיים ובעיות מסוגים כאלו ואחרים, כן מומלץ לפנות למומחים על מנת לקבל ייעוץ מתאים. עם שירותי בריאות מקיפים לטיפול בקשישים, הם יוכלו להישאר בביתם, ולהתמודד טוב יותר עם אתגרים.

שירותי בריאות מתקדמים

התמודדות עם שירותי הבריאות יכולה להיות מורכבת ומסובכת עבור קשישים, במיוחד כאלו שמתמודדים עם מחלות ואתגרים בריאותיים. טיפול מיטבי דורש מעורבות של אנשי מקצוע רפואיים מסוגים שונים על מנת לוודא שישנה אספקת תרופות, שמכירים את הזכויות, ומשתמשים בכל האביזרים שיכולים להקל על החיים ולהתריע במקרה חירום.

הכנות לסוף החיים

כל האנשים מתמודדים עם הבלתי נמנע, אבל ככל שמזדקנים הנוכחות שלו הופכת ליותר גדולה. ישנם קשישים שקשה להם לדבר על הנושא או להתכונן לכך מבעוד מועד, כמו גם לבני משפחתם. לכן הם זקוקים לייעוץ ותמיכה כאשר בוחנים את האפשרויות, כותבים צוואה ומבטיחים שרצונותיהם יכובדו גם כאשר לא יהיו בסביבה.

 

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום