טיפול בסרטן שלפוחית השתן

רוצים לקל מידע על סרטן שלפוחית השתן? כאן תוכלו לקבל את המידע הדרוש לכם לגבי סוג סרטן זה וגם על טיפול בסרטן שלפוחית השתן

 

קצת על סרטן שלפוחית השתן

בניגוד למה שמשתמע מהשם שדבק בסרטן זה, לא מדובר בהכרח על סרטן שהתמקם דווקא בשלפוחית השתן והוא בהחלט יכול להיות במקומות אחרים במערכת השתן כדוגמת הכליות והשופכנים. הסיבה לכך ששם זה דבק בסוג זה של סרטן, למרות ששמו המקורי הוא סרטן אפיתל המעבר, היא ששלפוחית השתן היא המקום הנפוץ ביותר להימצאו. מבחינה סטטיסטית, סרטן זה מופיע בעיקר אצל גברים מעל גיל חמישים, אבל הוא בהחלט מופיע גם אצל נשים וגם בגילאים צעירים יותר..

 

התסמינים

התסמינים העיקריים של סרטן שלפוחית השתן הם דם בשתן, עלייה משמעותית בתכיפות מתן השתן, תחושת כאב בעת מתן השתן וכאבי גב באיזור הכליות. במידה חווים תסמינים אלו, או אפילו אחד מהם, מומלץ לפנות לאורולוג מומחה כמו פרופ' עמוס נאמן לביצוע בדיקות נוספות. זאת, מפני שבעזרת גילוי מוקדם ניתן לטפל בו באופן קל יחסית ויעיל ובעיקר בהשוואה לסוגי סרטן אחרים. ועל כך נרחיב בהמשך.

 

גורמי סיכון

כמו לכלל סוגי הסרטן, גם לסרטן שלפוחית השתן יש גורמים שונים, המגדילים את הסיכון לחלות בו או מכניסים אנשים שונים אל קבוצת הסיכון. בין גורמים אלה:

  • עישון סיגריות
  • גיל – הסיכון עולה ביחס ישר עם הגיל
  • חשיפה תכופה לקרצינוגנים – מי שעובד במפעלים לייצור טקסטיל, מוצרי צבע ועור
  • מטופלים אונקולוגיים שקיבלו טיפולים שונים כדוגמת הקרנות לאיזור האגן או שקיבלו תרופות שונות
  • מי שסובל מדלקות בדרכי השתן בתדירות גבוהה ובמשך זמן רב

 

הבשורה הטובה

אמנם אבחנה של סרטן היא אף פעם לא טובה, אבל במקרה זה יש בשורה טובה בצידה – סרטן זה הוא בר טיפול! למעשה, בעזרת גילוי מוקדם, שמתקיים בדרך כלל בזכות הסימפטומים הברורים והמשבשים את איכות החיים, ניתן לטפל בו באופן מקומי ויעיל כשאחוזי הישנות המחלה הם נמוכים למדי. על טיפול בסרטן שלפוחית השתן באופן זה נרחיב בהמשך. את האבחנה מקבלים מאורולוג מומחה באמצעות בדיקות פשוטו כדוגמת בדיקת הימצאות דם בשתן, שזוהי הבדיקה הנפוצה ביותר.

 

טיפול בסרטן שלפוחית השתן

טיפול בסרטן שלפוחית השתן, כשהוא מאובחן מוקדם, נעשה בדרך באמצעות ניתוח מקומי. כלומר, ניתוח שבו מסירים את הגידול הסרטני באופן נקודתי וכך מדובר על ניתוח קל יותר ועם החלמה  קלה יותר. למעשה, כאשר מדובר על תאים סרטניים ממוקדים, ניתן להסיר אותם בלי לפתוח בכלל את הבטן, אלא באמצעות החדרה של מכשיר ייעודי להליך זה דרך השופכה. חשוב לציין, שגם הליך פשוט זה הוא הליך כירורגי והוא מתבצע תחת הרדמה והוא דורש הכנה לפני והחלמה אחרי.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום