בריאות הנפש

יוגה לטיפול ולהקלה על דיכאון וחרדה

עזרו לנו לעזור לכם, השאירו פרטים או התקשרו עכשיו!

יוגה לטיפול ולהקלה על דיכאון וחרדהכל אדם חווה במהלך החיים רגשות של פחד וחשש, אך ישנם אנשים שמפתחים מאותו הפחד גם חרדה שעלולה לגרום לדיכאון.

החרדה באה בדרך כלל בהתקפים אשר משפיעים לרעה על התנהלות היום יום, והתסמינים שלהם ברורים ומוחשיים כמו הפרעות שינה, חשיבה בצורה אובססיבית, בחילות, הקאות, סחרחורות, דפיקות לב ואפילו קוצר נשימה. מי שנמצא בהתקף חרדה מרגיש על גופו זיעה קרה וגם איבוד שליטה על מה שקורה לו.

היוגה מורכבת מתרגילים שונים אשר מעניקים לאדם החרדתי מספר כלים פרקטיים וגם טכניקות שיכולים ביחד להעלים את תסמיני החרדות שפורטו קודם לכן. היוגה מציעה על ידי התרגילים היכרות פנימית ובחינה עצמית של האדם את עצמו, כולל את הגורמים הנפשיים בתוך תוכו שעוררו את החרדות. באמצעות הבחינה העצמית והגילוי של הרגשות אפשר להתגבר על הפחדים ברמות מסוימות ולהשיג איזושהי הקלה בהתקפי החרדה.

מה משיגים באמצעות היוגה?

התרגילים שמבצעים במסגרת היוגה מאפשרים לאדם לבחון את המחשבות שלו, ועל ידי כך להיות מודע אליהן ולהבחין במחשבות החרדה שעלולות בסופו של דבר לגרום להתקף חרדה. המודעות הזו מושגת על ידי תרגילי "התרפיה הפסיכולוגית"- תרגילי נשימה והרפיית איברי הגוף.

בתרגילי היוגה שמים דגש מיוחד על הנשימה. כאשר האדם נמצא בהתקף חרדה, הטיפול בנשימה הוא באופן מוחשי. הנשימה בעת ההתקף הופכת להיות מהירה, קצרה ולא סדירה, ואפילו לפעמים יש הפסקות קטנות ולא מודעות בנשימה. היוגה מקנה כלים ללמידה של נשימה בצורה נכונה. אנשים שעושים תרגילי יוגה מרגישים האטה בקצב הנשימה שהופכת להיות קבועה, מלאה ושקטה.

דבר נוסף שמושג באמצעות תרגילי יוגה הוא חיבור בין הגוף לנפש מכיוון שהתנוחות של היוגה נותנות לגוף לשחרר את האנרגיה שעצורה בו, לפתוח את פלג הגוף העליון לנשימה נכונה ומסודרת וגם להביא לאיזון הורמונלי בגוף.

היוגה מאפשרת לאדם להיות מודע למחשבותיו, לבחון אותן ולראות ניצוצות של חרדה שעשויה לגדול ולהתפתח להתקף חרדה של ממש. היוגה מציעה לאדם תרגילי הרפיה בדיוק באותן הנקודות שבהן הוא מודע לכך שהוא עלול להיכנס להתקף חרדה.

לאור כל הכתוב למעלה ניתן להבין שתרגילי היוגה, שכוללים תרגילי נשימה, תרגילי גוף ותרגילי מיקוד ומודעות, מאפשרים לאדם לשלוט על רצף המחשבות שלו וגם להיות רחוקים מהן במקצת, כאילו שהם עומדים מהצד ומביטים עליהן. השליטה על גלי ההכרה שלנו ועל כיווני החשיבה האישיים מלמדת על כך שהיוגה יכולה להוציא אותנו ממעגלי החרדה ולרפות את התקפי החרדה אשר צצים להם.

דיכאון וחרדה בראי היוגה

היוגה רואה את התקפי החרדה ואת הדיכאון כהרגלי מחשבות שטבועים בתוכנו והיא מאמינה שכמו שאפשר לשנות הרגלים, גם את הקבועים במיוחד, כך אפשר לשנות את המחשבות אם נתנהג קצת אחרת ונלמד דרכים חדשים לעשות את הדברים.

עינת גורן: יועצת מקצועית

עינת גורן: יועצת מקצועית

עינת גורן, מייסדת ומנהלת המרכז לטיפול בבריאות הנפש. משתתפת בהרצאות, מלווה השתלמויות, מנהלת סדנאות ופעילה בפורומים מקצועיים

אודותינו

מענה – ייעוץ הכוונה והפניה למומחים – מרכז מידע בכל הקשור בהתמודדות עם קשיים, משברים, בעיות חברתיות ועוד. באתר תמצאו מגוון מקצועי ורחב של מאמרים בנושא בריאות הנפש, מחלות נפש, טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי ומידע מקיף אודות מצבים נפשיים שונים. אתם מוזמנים בכל עת לפנות לאחד המומחים שלנו על מנת לקבל מידע נוסף!

באתר מענה תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם בקלות ובמהירות, בין אם אתם מחפשים מטפל זוגי, פסיכולוג או פסיכיאטר, או שברצונכם לקרוא בצורה מעמיקה אודות מחלות נפש שונות, מצבים נפשיים קיצוניים – כיצד מאבחנים אותם ואילו אפשרויות טיפול קיימות?

התקשרו עכשיו!