בריאות הנפש

סודות שינוי הקול לשיפור הביטחון העצמי

עזרו לנו לעזור לכם, השאירו פרטים או התקשרו עכשיו!

איך לשנות את הקול כדי להישמע עם יותר ביטחון עצמי?היכולת להפגין ביטחון עצמי, אך לא שחצנות, במקום העבודה, משפיע באופן חיובי על הקריירה.

מפגישה אישית עם הבוס, או הצגת מצגת בפני כל הצוות, הקול הוא אחד החלקים החשובים ביותר של השגת אמון בפרויקט. מאמר זה מסביר איך לשנות את הקול שלכם, כך שלדבריכם תהיה השפעה משמעותית.

הערכת תחומי החולשה

לא כל האנשים צריכים להתמודד עם כל הבעיות המפורטות במאמר זה, אך מומלץ לחשוב על התחומים המפורטים ולהבין את תחומי החולשה.

אם אתם מתקשים בהערכת הקול או צורת הדיבור שלכם, בקשו מחברים מהימנים שיסייעו לכם, או הקליטו את עצמכם על מנת לקבל תחושה אובייקטיביות יותר של הרגלי השיחה שלכם.

טון דיבור עם להפגנת ביטחון עצמי

אופן הדיבור משפיע במקרים רבים על מה שאנשים באמת שומעים. שתי הדוגמאות הנפוצות ביותר הן דיבור חלש ודיבור רם, או הדגשת מילים בסוף משפטים. לא במקרה, שתי תכונות אלו נחשבות כמערערות אמינות.

דיבור מהיר ביותר ללא הפסקות רבות, עשוי להיתפס כעצבנות ומשדר לחץ נפשי. מומלץ לנסות את התרגילים הבאים כדי להישמע עם יותר ביטחון עצמי.

טיקים קוליים

זהו תחום שבו ייתכן שיידרש סיוע של חבר בניתוח ביטויים נפוצים או טיקים קוליים. אנשים משתמשים לעתים באותו ביטוי כשהם זקוקים לזמן לחשיבה, כגון "זו שאלה גדולה". או משפטים המעידים על חוסר ביטחון עצמי כגון "מצטער להפריע", או "אני לא בטוח אם זה חשוב, אבל…"

נפח הקול – דיבור רך או בקול רם מדי אינו מעורר אמון בפרויקט. מומלץ לכוון נפח גבוה מעט יותר מעל רמת הדיבור הרגילה שלכם, כך שתישמעו בבירור ולא מהוססים.

מילוי מילים – יש להימנע ממילויי מילים נפוצים כגון "אום", "אה" ו"כאילו", כדי שהדיבור יישמע זורם באופן חלק. נסו תרגילים אלו עם מאמן מקצועי לדיבור בציבור, על מנת להפחית את מילויי המילים.

ברגע שמבינים את התחומים אותם יש לשפר, ניתן להתחיל לעבוד על בניית חוסן נפשי והרגלים חדשים באמצעות תרגול רב.

תרגול הרגלים חדשים

שינוי אופן הדיבור הוא תהליך מורכב, אך ככל שמתרגלים אותו, כך קל יותר לבנות הרגלים חדשים. כעבור זמן מה, הקרנת ביטחון עצמי צריכה להיות טבע שני. אלו הם מצבים שונים בהם ניתן לבדוק את השיטות החדשות:

שיחה עם עמיתים – למרות שאין בהכרח צורך בטון של אמון בשיחה קלילה, היא מעניקה הזדמנות לתרגל את הקול.

שיתוף רעיונות במהלך פגישות – כשרעיונות נשמעים מכובדים, יש להישמע עם ביטחון עצמי כשמדברים עליהם. בפעם הבאה שתשתפו רעיון, התמקדו באחד התחומים לפחות, אותם ברצונכם לשפר.

מתן משוב – כשנותנים משוב על עבודה או מיומנות של מישהו אחר, יש לנקוט במאמץ מודע לתרגל לפחות את אחד התחומים אותם יש לשפר. בסופו של דבר, אתם מבקשים להגיע לנקודה שבה הטון הבטוח שלכם משפיע באופן חיובי על הרצינות בה נתפס המשוב שלכם.

שאלות – במהלך פגישה, אימון או אירוע, זוהי שיטה מהירה ביותר לתרגל קול שנשמע עם ביטחון עצמי.

לקריאה נוספת:

איך תשפרו את הביטחון העצמי שלכם? 7 שיטות פשוטות. ליאור ברקן

אודותינו

מענה – ייעוץ הכוונה והפניה למומחים – מרכז מידע בכל הקשור בהתמודדות עם קשיים, משברים, בעיות חברתיות ועוד. באתר תמצאו מגוון מקצועי ורחב של מאמרים בנושא בריאות הנפש, מחלות נפש, טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי ומידע מקיף אודות מצבים נפשיים שונים. אתם מוזמנים בכל עת לפנות לאחד המומחים שלנו על מנת לקבל מידע נוסף!

באתר מענה תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם בקלות ובמהירות, בין אם אתם מחפשים מטפל זוגי, פסיכולוג או פסיכיאטר, או שברצונכם לקרוא בצורה מעמיקה אודות מחלות נפש שונות, מצבים נפשיים קיצוניים – כיצד מאבחנים אותם ואילו אפשרויות טיפול קיימות?

התקשרו עכשיו!