סוגי תרופות נוגדות דכאון

תרופות נוגדות דיכאון הוכיחו את עצמן כיעילות להתמודדות עם סיטואציה מהסוג הזה. אף אחד לא רוצה להיות בדיכאון, עם זאת לא פעם מדובר על מצב קיים. כדי שתוכלו להתמודד עם הדיכאון ישנה חשיבות לבצע את הפעולות הנכונות בזמן המתאים. כך המצב לא יחמיר, ויהיה אפשר לראות בשלב כזה או אחר את האור בקצה המנהרה. קיימים סוגים שונים של תרופות נוגדות דיכאון, לכל אחת יש את האפקטיביות שלה. אומנם הבחיר הסופית חייבת להיות בחירה של איש מקצוע, עם זאת מוטב כי תכירו את האופציות. כך תוכלו להתמודד עם הדיכאון בצורה אידיאלית, ובו בזמן גם לקיים אורח חיים נורמטיבי לגמרי.

 

מהם היתרונות של תרופות נוגדות דיכאון?

היתרון הכי משמעותי של תרופות נוגדות דיכאון הוא שהן הוכיחו את עצמן כיעילות מאוד. מה שאומר שההשפעה שלהן תהיה השפעה שלא תוכלו לקבל כמעט עם אף תכשיר אחר. יש כאלה שמספרים כי התרופות האלה הצילו אותם, אחרת הם היו מתמודדים עם מצוקות חברתיות רבות. התרופות האלה אומנם מביאות איתן תופעות לוואי, אך בחלק מהמקרים זה עדיף מהמצב הקיים. מצבי דיכאון קשים הם מצבים שבהם יהיה קשה מאוד לבצע פעולות שגרתיות לגמרי. עם התרופה הנכונה תוכלו להבין כי המציאות שנכפתה עליכם היא לא מציאות בלתי הפיכה. ברגע שמתחילים לראות שיפור במצב יהיה את הדרייב לנסות למצוא פתרונות נוספים.

 

האם תרופות נוגדות דיכאון מטפלות בשורש הבעיה?

העניין המרכזי עם תרופות נוגדות דיכאון הוא שהן לא מטפלות בשורש הבעיה. על מנת לגרום לבעיה להיעלם לגמרי יהיה צורך לטפל בה מהשורש, כמו עם בעיות אחרות. ברגע שאתם לוקחים את התרופות השונות יהיה ניתן לראות שיפור, אך לא מדובר על שיפור עמוק. ברגע שההשפעה של התרופה נעלמת, המציאות תחזור להיות מהר מאוד כפי שהיא הייתה. זוהי הסיבה שבגללה יחד עם תרופות נוגדות דיכאון ישנו צורך לבצע טיפול פסיכולוגי או כל טיפול אחר לפתרון המצב. כך לא רק שתוכלו לראות שיפור ניכר, תוכלו לדעת כי המצב לא יחזור על עצמו שוב.

 

באיזה שלב מומלץ להשתמש בתרופות נוגדות דיכאון?

אתר מדיקו מכיל בתוכו את כל המידע שאותו תצטרכו לדעת בהקשר הזה. לרוב את התרופות לוקחים כאשר המצב עם הדיכאון מתחיל להחמיר בהשוואה למה שהוא היה לפני כן. אם המצב מחמיר ומקשה עליכם תצטרכו לקחת תרופה נוגדת דיכאון שתחזיר אתכם לאיזון. ברגע שאתם יוצאים מאיזון, הדיכאון יכול מהר מאוד להחמיר ולהפוך להיות גרוע בהרבה. על ידי תרופות אתם משאירים אותו סביר, כזה שתוכלו לשלוט בו בהמשך. לכן את התרופה לוקחים בזמן שבו הדיכאון כבר מתחיל לשלוט בחייכם. עם זאת תדאגו כי זה לא יקרה בשלב מאוחר מידיי.

 

אילו סוגי תרופות נוגדות דיכאון קיימות בשוק?

מי שבחן את האפשרויות השונות גילה כי קיימות המון תרופות נוגדות דיכאון. איך תוכלו לדעת איזה תרופה תהיה המושלמת לכם? בחירת התרופה צריכה להיעשות בהתייעצות עם רופא מוסמך או כל איש מקצוע אחר. יהיה עליכם להכיר את כל המידע שאולי עד כה יצא לכם להימנע מלנסות לשמוע אותו. תצטרכו לקרוא על ציפרלקס תופעות לוואי או על מה שעשוי לקרות לאחר השימוש בתרופה. תרצו לדעת כי אתם עושים בחירה שתהיו איתה שלמים. מעבר לכך ההשפעה של כל תרופה נוגדת דיכאון משתנה בין האנשים השונים. המטרה היא שתמצאו את התרופה הנכונה לכם, זאת שתספק לכם שקט לזמן רב.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום