בריאות הנפש

הכוח של חשיבה וגישה חיובית

עזרו לנו לעזור לכם, השאירו פרטים או התקשרו עכשיו!

כוח החשיבה החיוביתחשיבה חיובית היא גישה נפשית ורגשית המתמקדת בצד החיובי של החיים, תוך ציפייה לתוצאות חיוביות. אדם חיובי יכול לצפות לאושר, בריאות והצלחה בחייו, ומאמין שהוא יכול להתגבר על כל מכשול וקושי. לא כל האנשים מאמינים בחשיבה חיובית.

חלק מהאנשים מתייחסים אליה כאל שטות, ומזלזלים באנשים שמקפידים עליה. יחד עם זאת, קיים מספר גדל והולך של אנשים המקבלים חשיבה חיובית כעובדה, ומאמינים ביעילותה.

נושא זה צובר פופולריות, כפי שמעידים ספרים, הרצאות וקורסים רבים בנושא. כדי להשתמש בחשיבה חיובית בחיים, צריך יותר מאשר להיות מודע לקיומה. יש צורך לאמץ את הגישה בכל תחומי החיים.

חשיבה חיובית היא דרך חיים

עם גישה חיובית, נתן לחוות רגשות נעימים ומאושרים. כוח החשיבה החיובית מבהיר את תפיסת החיים, מחסל חשיבה שלילית, מעניק אנרגיה מוגברת ויותר אושר.

כל ההוויה משדרת רצון טוב, אושר והצלחה. גם הבריאות מושפעת באופן חיובי. אדם מצליח להשיג מטרות, קולו חזק יותר, ושפת גופו מפגינה את האופן בו הוא מרגיש.

חשיבה חיובית ושלילית מדבקת

אנשים משפיעים על אנשים אחרים באופנים שונים. מצב זה מתרחש באופן אינסטינקטיבי וברמה תת הכרתית, באמצעות מילים, מחשבות ורגשות, ובאמצעות שפת גוף. לכן אין זה פלא שאנשים מבקשים להקיף את עצמם באנשים חיוביים, ומעדיפים להימנע מאנשים שליליים. אנשים נוטים יותר לסייע לאנשים חיוביים, ואינם אוהבים ונמנעים מכל תקשורת שלילית.

מחשבות שליליות, מילים וגישות, יוצרות רגשות שליליים אומללים, חוסר שקטהפרעות מצב רוח, והתנהגות אימפולסיבית. כשהמוח שלילי, רעלים משוחררים לדם, מה שגורם להגברת האומללות והשליליות. זוהי הדרך לכישלון, תסכול ואכזבה.

עצות לחשיבה חיובית

כדי לאמץ חשיבה חיובית, נדרשת עבודה פנימית, שכן היחס והמחשבה אינם משתנים בן לילה. יש לחשוב על יתרונות החשיבה החיובית, ולהשתכנע לנסות אותה. כוח המחשבות הוא כוח אדיר ומעצב תמיד את החיים. עיצוב זה מתרחש בתת מודע, אך ניתן להפוך את התהליך למודע. גם אם הרעיון נראה מוזר, מומלץ לנסות אותו. אין לכם מה להפסיד, רק להרוויח.

להתעלם ממה שאנשים אחרים אומרים או חושבים – מתן תוקף להשפעות סביבתיות, משנה את האופן בו אדם חושב על עצמו.

הפעלת הדמיון – כדי להמחיש מצבים חיוביים ומועילים בלבד.

שימוש במילים חיוביות בדיאלוגים פנימיים – או כשמדברים עם אחרים.

לחייך יותר – כדי לטפח חשיבה חיובית.

כשמחשבה שלילית חודרת לתודעה – יש לגלות מודעות כלפיה, ולהתאמץ להחליפה במחשבה בונה. אם המחשבה השלילית חוזרת, יש להחליפה שוב במחשבה חיובית. ההתמדה מלמדת בסופו של דבר את התודעה לחשוב חיובי, ולהתעלם ממחשבות שליליות.

במקרה של התנגדות פנימית וקשיים בהחלפת מחשבות שליליות עם חיוביות – אין לוותר, אלא להמשיך להתבונן על הטוב בלבד ולהקפיד על החדרת מחשבות מאושרות לראש.

ללא קשר לנסיבות בהווה – יש לחשוב חיובי, ולצפות לתוצאות חיוביות בלבד ממצבים, כך שהנסיבות ישתנו בהתאם. אם מתמידים בגישה זו, משנים את האופן בו התודעה חושבת. יתכן שיעבור זמן מה עד שהשינויים יתרחשו, אך בסופו של דבר הגישה תשתנה.

חזרה על הצהרות – שיטה זו זהה להדמיה יצירתית, ויכולה לשמש בשילוב עם תרגול חשיבה חיובית.

אודותינו

מענה – ייעוץ הכוונה והפניה למומחים – מרכז מידע בכל הקשור בהתמודדות עם קשיים, משברים, בעיות חברתיות ועוד. באתר תמצאו מגוון מקצועי ורחב של מאמרים בנושא בריאות הנפש, מחלות נפש, טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי ומידע מקיף אודות מצבים נפשיים שונים. אתם מוזמנים בכל עת לפנות לאחד המומחים שלנו על מנת לקבל מידע נוסף!

באתר מענה תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם בקלות ובמהירות, בין אם אתם מחפשים מטפל זוגי, פסיכולוג או פסיכיאטר, או שברצונכם לקרוא בצורה מעמיקה אודות מחלות נפש שונות, מצבים נפשיים קיצוניים – כיצד מאבחנים אותם ואילו אפשרויות טיפול קיימות?

התקשרו עכשיו!