אימון למצב הרוח – מאניקר

אימון למצב הרוח – מאניקרגיל ההתבגרות מתאפיין בשינויים פיזיולוגיים ונפשיים אשר משפיעים על מצבי הרוח של הצעירים וכרוכים בתנודות בהם. שינויים אלה ברובם מהווים חלק מהנורמה, אולם כאשר מדובר בשינויים קיצוניים מאוד ומעברים מאושר לדיכאון באופן חד ומהיר יש לפנות לעזרה מקצועית וסיוע.

זיהוי ההפרעה

זיהוי הפרעות במצב הרוח בקרב צעירים הינו בעייתי יותר לעומת זה המתרחש אצל מבוגרים, בני הנוער מתקשים לדבר ולשתף בתחושותיהם ורגשותיהם וההבנה של ההורים והסביבה על מה שעובר עליהם חלקית.

הפרעות אלה עלולות להוביל למצבי דיכאון וחרדה אשר מהווים סיכון לנער/ה ולעתים מלווים ומושפעים משתיית אלכוהול או צריכת סמים. חוקרים הבוחנים את הנושא מקשרים את השינויים במצבי הרוח לוויסות לקוי של הכימיקלים במוח, חוסר איזון זה וכן גורמים סביבתיים כגון מתח ולחץ ובעיות חברתיות.

קבלת סיוע מקצועי

הפרעות במצב הרוח אצל בני נוער מופיעים במגוון תצורות החל מקיבעון במצב רוח אחד ועד לשינויים קיצוניים באופן תדיר. מצבים אלה שונים מהפרעות אישיות ואינם כה חמורים ברוב המקרים, אולם הצעירים יחוו אותם בליווי תחושות של סבל, חוסר אונים וללא בסיס רציונלי הגורם להן.

הטיפול בבעיה כולל שיטות מגוונות המצריכות אבחון מסודר ובמקרים חמורים יישקל מתן טיפול תרופתי על מנת להקל על המטופל ולסייע לו בהיבט הנפשי. הטיפול בבעיה כולל טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בו המטופל לומד כיצד להתמודד עם מחשבותיו ורגשותיו, טיפול באומנות המאפשר לבן הנוער לבטא את עצמו ואימון של ממש למצבי הרוח, שיטה אשר פותחה בשנים האחרונות.

התאמת שיטת הטיפול

אימון למצבי הרוח פותח במרכז מאניקר, שיטה זו מבוססת ידע מקצועי וחדשני בתחום הטיפול בבני נוער וכולל קבוצות תמיכה וכלים טיפוליים מאפשרים לבני הנוער לחיות בצורה טובה ומאוזנת. חשיבות הסיוע לצעירים החווים טלטלות רגשיות רבה, ללא טיפול מתאים, עלול בן הנוער להגיע למצבי משבר ולחוות קשיים הפוגעים בו ובבני משפחתו.

עיקר הטיפולים בשינויים במצבי רוח כוללים מתן תרופות וטיפולים פסיכיאטריים אשר לא מתחייבים או מתאימים בכל המקרים. מרכז מאניקר תומך בבני הנוער בשילוב של תהליכי שיקום וראייה הוליסטית. השיטה יושמה בתחילת דרכה כקבוצת תמיכה יחידה, אך עד מהרה הוקמו קבוצות נוספות ושיטת הטיפול הייחודית צברה פופולריות והדרישה לה גברה.

אימון למצב הרוח

מרכז מאניקר הוא מתחם טיפולי הוליסטי אשר כולל בטיפוליו את כל ההיבטים הנחוצים להשגת איזון מלא בקרב צעירים אשר חווים שינויים קיצוניים במצבי הרוח. הטיפול מתבסס על חוויות חיוביות ותרגול של טכניקות המסייעות לבניית הרגלי חיים נכונים ומאוזנים תוך הקפדה על תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית, תעסוקה מדודה, בקרה על שעות שינה ותמיכה משפחתית, כל אלה חשובים לא פחות מטיפול תרופתי.

אימון למצבי רוח היא שיטה אשר פותחה בידי אנשי מקצוע המבוססת על מפגשים של המאמן עם המאומן ומשפחתו באופן קבוע תוך לימוד כלים על מנת להכיל ולהבין את המצב וכיצד ניתן לשפר אותו ולהתמודד עם הקשיים בצורה נכונה. האימון כולל:

  • אבחון על ידי פסיכיאטר מומחה.
  • הפנייה למטפלים מוסמכים לאבחון וטיפול.
  • פגישות קבועות בבית המאומן או בקליניקה של המטפל.
  • ייעוץ וליווי משפחתי.
  • ליווי צמוד במקרים של אשפוז, במהלכו ולאחריו.
  • בניית הרגלי חיים חדשים.
  • פיתוח תרבות פנאי ותחביבים.
  • פיתוח תחומי עניין.
  • סיוע מול הרשויות לקבלת הכרה וסיוע כלכלי.
  • עזרה בהשמה בעבודה.
  • הפנייה למומחים בהתאם לצורך.

הטיפול מתייחס לסימפטומים השונים הנלווים לשינויים במצבי הרוח ומותאם באופן אישי לכל מטופל תוך שימוש בטכניקות של פסיכותרפיה וטיפול קוגניטיבי התנהגותי המסייע לבן הנוער לשנות את תפיסתו במקביל לתמיכה בבני משפחתו.

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום