כיצד טיפול זוגי יכול לעזור לנישואים שלכם?

נישואים, גם כשיש אהבה גדולה, הם אתגר יומיומי. חיי הנישואים כוללים התמודדות עם נושאים כלכליים, חילוקי דעות בתחומים שונים, שגרה שוחקת, צורך לחלק את המטלות באופן חכם, תמורות משמעותיות שהופכות את שני בני הזוג לבני אדם שונים מאלה שעמדו מתחת לחופה, ועוד. כדי לצלוח את כל המכשולים ולהמשיך ליהנות מהחיים המשותפים כדאי להיעזר במומחים רלוונטיים – ובפרט מומלצת האופציה של טיפול זוגי.

 

לראות באמת את בן/בת הזוג

אחת הסיבות העיקריות לחיכוכים שהופכים לקונפליקטים שהופכים לסכסוכים מרים ואפילו לפרידה כואבת היא שכולנו נוטים לבחון את המציאות אך ורק מבעד לנקודת המבט שלנו. באופן טבעי זהו מבט מוגבל שמונע מאיתנו להבחין בדברים חשובים. הטיפול הזוגי – כשמובילה אותו אשת מקצוע מנוסה – מאפשר לשני בני הזוג להצליח לראות את המציאות גם מבעד לעיני הפרטנר/ית לחיים. הרחבת נקודת המבט היא בסיס לתקשורת נכונה יותר, לאמפתיה אמיתית ולכן גם למציאת פתרונות לבעיות שמעיבות על הזוגיות.

 

להביע רגשות עזים בלי מריבה

אצל כל אחד ואחת מאיתנו עשויים להתעורר רגשות עזים. כשחיים ביחד עם אדם נוסף במשך שנים רבות טבעי לחלוטין שיהיו גם רגשות שליליים, כואבים וכועסים. מצד אחד אנחנו רוצים להביע את הרגשות האלה. בן/בת הזוג הוא האדם הקרוב ביותר אלינו ולכן נרצה לשתף אותו, מה גם שיש לו כמובן חלק בהיווצרות עלבון, כעס, אכזבה, תסכול, מרירות ושאר רגשות שליליים. מצד שני, בחלק גדול מהמקרים הבעת הרגשות הופכת תוך זמן קצר למריבה קשה, כך שלא מושגת תועלת, ולא רק שלא מושגת תועלת אלא שגם נגרם נזק.

טיפול זוגי בחיפה מתקיים במרחב בטוח שמאפשר הבעת רגשות, כולל קשים לעיכול, גם בלי שהם יתורגמו לרגשות שליליים מידיים אצל בן/בת הזוג ולכן גם לא תתפתח מריבה. גם למיומנות של איש או אשת המקצוע שאמונים על טיפול בזוגות יש כמובן חלק במניעת המריבות, ובפיתוח היכולת להמיר את הרגשות הקשים לפעולה נכונה שתשפר את איכות החיים בבית.

 

להיזכר באדם שהתאהבנו בו

זוגות רבים שעברו טיפול משותף מדווחים על תופעה מעניינת: תוך כדי הטיפול, לפעמים בקליניקה עצמה ולפעמים בין מפגש למפגש, הם ראו פתאום שוב את האדם שהתאהבו בו. לכאורה כשאנחנו חיים תחת אותה קורת גג עם האדם שבחרנו לחלוק איתו את חיינו, זה חלק בלתי נפרד מהיומיום – אבל בפועל השגרה כאמור שוחקת, ואנחנו משתנים, ולכן לא תמיד אנחנו מבחינים בכל האיכויות המוצלחות שגרמו לנו להתאהב מלכתחילה. תוך כדי הטיפול הזוגי עולות כל אותן תכונות שאנחנו מעריכים, ועוזרות לנו לשקם את הזוגיות וליהנות ממנה מחדש.

למידע נוסף מוזמנים להיכנס לאתר של עירית שמיר ברץ

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום